شناسهٔ خبر: 3018 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

۷۵۹ هزار نفر با اوراق تسهیلات مسکن خانه‌دار شدند

اوراق تسهیلات مسکن براساس آمار منتشره مدیریت امور ناشران شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه ۷۵۸ هزار و ۹۵۶ نفر با اوراق تسهیلات مسکن، خانه دار شدند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، تعداد پنج میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۸۶ کد متعلق به سهامداران حقیقی و ۳۰ هزار و ۱۱۳ کد متعلق به سهامداران حقوقی است. تعداد ۳۰۳ کد معاملاتی هم به سرمایه گذاران خارجی اختصاص دارد و امکان فعالیت آنها در بازار سرمایه ایران فراهم است.

براساس این گزارش، از میان دارندگان کدهای حقیقی، یک میلیون و ۶۵۰ هزار و ۴۹۷ کد متعلق به زنان و تعداد سه میلیون و ۹۵۹ هزار و ۲۰۱ کد در اختیار مردان قرار دارد. تعداد ۱۳۱ هزار و ۳۹۳ کد نیز بی نام است.

در عین حال، طی ۹ ماهه امسال، تعداد ۶۳۶ هزار و ۲۷۵ کد برای دریافت اوراق تسهیلات مسکن صادر شده است.

در خصوص تسهیلات مسکن، تعداد ۶۳۲ هزار و ۲۳۳ کد حقیقی و چهار هزار و ۴۲ کد حقوقی ایجاد شده است. این در حالی است که تاکنون تعداد دو میلیون و ۴۷۷ هزار و ۳۵۷ خریدار تسهیلات مسکن به ثبت رسیده و طی آن ۳۶ میلیون و ۸۱۹ هزار و ۷۵۷ سهم جابه جا شده است. از میان خریداران این اوراق، ۷۵۸ هزار و ۹۵۶ نفر به منظور خرید مسکن از اوراق تسهیلات مسکن استفاده کرده اند و ۲۹ هزار و ۶۳۵ انصراف هم به ثبت رسیده است.

تا پایان آذر ماه، تعداد ۳۶۵ نماد برای انواع سهام و اوراق پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار و یک نماد برای صندوق قابل معامله در بورس صادر شده است. همچنین در این مدت، تعداد ۴۰۲ سهم و اوراق در فرابورس پذیرفته شده‌اند. به علاوه هم اکنون تعداد چهار صندوق در سهام، یک صندوق مختلط، یک صندوق زمین و ساختمان و دو نماد برای دارایی فکری در فرابورس موجود است.

این در حالی است که تعداد نمادهای بار پایه روزانه (برق) در این بورس، سه هزار و ۷۱۲ نماد و تعداد اوراق سلف کالا در بورس کالا، یک نماد است.

بنابراین در مجموع چهار هزار و ۴۸۹ نماد در بورس، فرابورس، بورس انرژی و کالا موجود است./

نظر شما