شناسهٔ خبر: 30203 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خبر داد؛

رتبه سی و یکمی کردستان در حوزه آسفالت راه روستایی/ شرایط کوهستانی دلیل عدم استقبال سرمایه‌گذاران در استان

شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان با اظهار تاسف از رتبه ۳۱ کردستان در حوزه آسفالت راه روستایی، دلیل عدم رغبت سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این استان را شرایط کوهستانی عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام ملکی مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان در نشست مشترک شورای توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان کردستان که با حضور وزیر کشور در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، گفت: حمایت از بخش راه به عنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه در استان کردستان یکی از نیازهای لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه شبکه راه آسفالته روستایی در کل کشور ۱۰۵ هزار کیلومتر است، گفت: کردستان با داشتن یک‌هزار و ۷۰۰ روستا و ۶ هزارو ۹۸ کیلومتر راه روستایی دو هزار و ۸۱۶ کیلومتر راه آسفالته دارد.

وی با بیان اینکه کردستان از نظر دارابودن راه های آسفالته روستایی رتبه سی و یکم را در کشور دارد، افزود: به دلیل توپوگرافی و شرایط کوهستانی کردستان سرمایه گذاران رغبت چندانی به سرمایه گذاری در این حوزه را ندارند.

وی به موقعیت‌های ارتباطی استان و پتانسیل‌های موجود در حوزه حمل و نقل اشاره کرد و گفت: موقعیت ارتباطی استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و قرارگیری در مسیر خطوط هوایی و راه آهن بین‌المللی و وجود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ازجمله این پتانسیل‌هاست.

مهر از قول مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با بیان اینکه کردستان فاقد آزادراه است، نوشت: هزارو ۸۱۹ راه اصلی و شریانی، ۱۷۸ کیلومتر بزرگراه، ۲۸۱ کیلومتر راه اصلی و یک‌هزار و ۳۶۰ کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد./

نظر شما