شناسهٔ خبر: 30265 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه آهن شرق خبر داد:

رشد ۳۳ درصدی حمل بار در راه‌آهن شرق/ ثبت بالاترین ركورد بارگيری در این اداره کل

قطار باری مدیرکل راه آهن شرق از رشد ۳۳درصدی حمل بار در ۷ ماهه ابتدای سال‌جاری با بارگیری دو میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی شركت راه آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد ابراهیم اقبالی اظهار داشت: حمل بار در ۷ ماهه ابتدای سال‌جاری با بارگیری دو میلیون و ۴۵۲ هزار و ۹۹۹ تن بار و تخلیه آن ۳۰۵ هزار و ۴۳۸ تن بار نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 33 و 391 درصد رشد داشته است.

وی افزود: همچنین این اداره کل  ۹۱ درصدی نسبت به برنامه ابلاغی راه‌آهن رشد داشته است و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته نظیر شناسایی چشمه‌های بار جدید ، احداث خطوط فرعی بارگیری و بارگیری شبانه بتوانیم با ادمه این روند رو به رشد به عنوان دومین اداره كل دارای بیشترین تناژ بارگیری دست یابیم .

اقبالی بیان داشت: با تلاش و كوشش شبانه روزی كاركنان این اداره كل، بالاترین میزان بارگیری در راه آهن شرق از سال ۱۳۸۲ تا كنون در مهر ماه رقم خورد بطوریكه با بارگیری ۶۸۴۴ دستگاه واگن و متوسط روزانه ۲۸۸ واگن حدود۴۳۸ هزار و ۵۵۲ تن بار در این اداره كل حمل شد.

مدیر كل راه آهن شرق با اشاره به لزوم دو خطه شدن شبكه ریلی در مسیرهای پرتردد در راستای توسعه حمل و نقل ریلی ، گفت: حجم عمده بارگیری در این اداره كل در محدوده جغرافیای معادن سنگ آهن خواف و سنگان واقع شده است كه در صورت فراهم شدن زیر ساختها، امكان افزایش ظرفیت بارگیری و حمل بار دراین منطقه تا چند برابر وضعیت حال حاضر وجود دارد.

وی در ادامه گفت: هم اكنون در حال احداث خط فرعی دیگری در محدوده ایستگاه سنگان جهت حمل بیش از یك میلیون تن سنگ آهن دپوشده در این ایستگاه هستیم.

رشد ۳۹ درصدی بارگیری در راه آهن شرق

مدیر كل راه آهن شرق گفت: بارگیری در راه آهن شرق در مهرماه امسال نسبت به مهر سال گذشته ۳۹ درصد رشد دارد و درآمد حاصل از بارگیری نیز در این ماه ۴۹ درصد رشد داشته است.

اقبالی وزن خالص بار حمل شده توسط این منطقه را در مهرماه امسال یك میلیون و ۸۴۷ هزار و ۸۰۰ تن اعلام كرد كه نسبت به مهرماه سال گذشته كه یك میلیون و ۶۱۶ هزار تن بوده است از رشد ۱۴ درصدی برخوردار است.

وی تناژ سنگ آهن حمل شده در مهرماه را نیز توسط این اداره كل ۳۹۱ هزار و ۴۵۷ تن اعلام كرد كه نسبت به مهرماه سال گذشته كه ۲۶۲ هزار و ۲۸۱ تن حمل شده است از رشد ۴۹ درصدی برخوردار است و درآمد سنگ آهن نیز در مهرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۹درصد رشد دارد.

اقبالی یادآدور شد: حمل بارهای حجیم، حمل سبز، ایمنی بالا و كاهش ترافیك جاده ای از مزایای حمل‌و‌نقل ریلی برشمرد.

گفتنی است؛ اداره كل راه آهن شرق با حدود ۱۰۰۰ كیلومتر، بزرگترین منطقه ریلی كشور است كه با قدمت كم توانسته است در بین مناطق ۱۹ گانه ریلی كشور رتبه سوم بارگیری را از آن خود كند..

 

برچسب‌ها:

نظر شما