شناسهٔ خبر: 30291 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری خراسان شمالی مطرح کرد:

درخشش خراسان شمالی در عملکرد سامانه‌های هوشمند راهداری

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: این استان در ارزیابی عملکرد سامانه‌های هوشمند راهداری در جایگاه پنجم استان‌های کشور قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم گفت: در تازه‌ترین ارزیابی صورت گرفته از عملکرد و نحوه فعالیت سامانه‌های هوشمند در اداره‌های کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و میزان پایداری این سامانه‌ها، این اداره کل توانسته است رتبه خوبی را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در این ارزیابی، فعالیت هفت سامانه هوشمند رصد شده است، افزود: در ارزیابی انجام شده از سامانه تردد شمار میزان عملکرد ۹۱.۴ درصد به ثبت رسیده است که این رقم نشان از وضعیت بسیار مناسب به لحاظ آنلاین بودن، ارسال درست و دقیق اطلاعات و داده‌ها و نبود خاموشی و قطعی سامانه بوده است.

وی اظهار کرد: میزان عملکرد ۲۱ دستگاه دوربین نظارت تصویری استان نیز ۹۳ درصد گزارش شده است و سامانه ثبت تخلفات ترافیک جاده‌ای نیز در میان ۳۲ استان کشور توانسته است عملکرد خوبی را به ثبت برساند.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی همواره تلاش دارد تا برای خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و تأمین ایمنی ترددهای جاده‌ای، سیستم‌ها و سامانه‌های مربوط به حمل و نقل هوشمند را مورد توجه و رصد قرار دهد.

به گفته وی سامانه تلفن گویای ۱۴۱، سامانه ثبت وقایع جاده‌ای، تابلو ترافیک نما و تابلو پیام متغیر از دیگر سامانه‌هایی است که در این ارزیابی‌ها مورد بررسی و رصد قرار گرفته است.

نظر شما