شناسهٔ خبر: 30312 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد:

۸/۴ میلیون نفر سفر در بنادر قشم ترابری شد/ جابجایی بیش از ۷۸۰ نفر در مسیر دریایی خصب- قشم

شناور مسافربری مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری ۸/۴ میلیون نفر سفر در مسیرهای داخلی دریایی به مقصد بنادر این جزیره و جابجایی ۷۸۳ نفر در مسیر جدید خصب- قشم از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، سید باقر موسوی طی نشستی به بیان گزارش عملکرد بنادر قشم در بخش‌های کالا و مسافر طی هفت ماه نخست سال ۹۵ پرداخت و گفت: طی این مدت، ۳ میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۵۵ تن انواع کالاهای نفتی و غیرنفتی تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این رقم، ۳ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۷۷۵ تن مربوط به مواد غیرنفتی و ۶۰ هزار و ۷۸۰ تن به فرآورده‌های نفتی اختصاص دارد.

صادرات و واردات حدود ۷۰ هزار تن کالا

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم ضمن اشاره به جابجایی ۶۹ هزار و ۹۳۳ تن کالای صادراتی و وارداتی از طریق بنادر این جزیره از آغاز امسال تا ابتدای آبان ماه جاری، سخن به میان آورد و افزود: حجمی بالغ بر ۱۶ هزار و ۵۸۵ تن کالای صادراتی و ۵۳ هزار و ۳۴۸ تن محموله‌های وارداتی طی این مدت جابجا شده است.

موسوی عمده این محموله‌های تجاری را مربوط به کالاهای غیرنفتی همچون مواد معدنی، لوازم الکتریکی و لوازم خودرو اعلام کرد.

وی حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در بنادر جزیره قشم را ۳ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۸۰۲ تن اعلام کرد.

جابجایی بیش از ۷۸۰ نفر در مسیر دریایی خصب- قشم

این مقام مسئول همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون، ترابری ۸ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۴۰۸ نفر-سفر در بنادر قشم به ثبت رسیده است.

وی به عملکرد خط مسافری بین‌المللی خصب- قشم نیز اشاره کرد و افزود: با گذشت سه ماه از راه‌اندازی این خط ۷۸۳ نفر مسافر در این مسیر دریایی جابجا شده‌اند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: طی همین مدت، یک‌میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۱۸ دستگاه خودرو از طریق بنادر پهل و لافت انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ درصد رشد داشته است.

تخلیه و بارگیری حدود ۵ هزار TEU کانتینر

این مقام مسئول از تخلیه و بارگیری ۴ هزار و ۸۱۵ TEU کانتینر در هفت‌ماهه امسال در بنادر بهمن و کاوه قشم خبر داد.

تردد بیش از ۲۰۰ هزار فروند شناور

موسوی در همین رابطه بیان کرد: طی هفت‌ماهه نخست امسال، تردد ۲۰۶ هزار و ۲۷۶ فروند شناور به جزیره قشم به ثبت رسید که از این میزان ۹۸ فروند شناور بالای یک هزار تن بوده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان گفت: از این تعداد، ۱۲۸ هزار و ۴۲۱ فروند شناور باری و ۷۷ هزار و ۸۷۵ فروند شناور مسافری بوده است.

نظر شما