شناسهٔ خبر: 3036 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

فروش اوراق مشارکت اجرای طرح های زیربناهای حمل و نقل آغاز شد:

فروش اوراق مشارکت توسعه آزادراه‌ها با سود 22 درصد آغاز شد / امکان معامله اوراق در فرابورس

آزادراه فروش اوراق مشارکت توسعه آزادراه‌ها از صبح امروز (دوشنبه 8 دی) در شعب منتخب بانک تجارت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فروش 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت با سود 22 درصدی با هدف توسعه آزادراه‌ها و تحت نظارت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور از صبح امروز (دوشنبه 8 دی) در شعب منتخب بانک تجارت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، اوراق مشارکت منتشر شده در این بانک، الکترونیکی بوده و به منظور تامین منابع مالی طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیمه تمام دولت در وزارت راه و شهرسازی منتشر شده است که از امروز (هشتم دی ماه) تا 3 روز آینده در شعب منتخب بانک تجارت قابل خرید است.

مدت اوراق مذکور چهار ساله، با نرخ سود علی‌الحساب 22 درصد و به صورت معاف از مالیات بوده و هر سه ماه یک بار به حساب دارندگان اوراق واریز خواهد شد.

این اوراق از طریق شرکت فرابورس ایران قابل معامله بوده و فروش آن حداکثر تا پایان وقت اداری یازدهم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تامین منابع مالی را مهم‌ترین مشکل پیش روی اجرای پروژه‌های زیرساختی حمل و نقل دانست و افزود: با توجه به پتانسیل فنی و مهندسی داخل کشور، تنها مانع تکمیل پروژه‌های در دست اجرا، کمبود اعتبارات است که با استفاده از روش‌هایی چون فروش اوراق مشارکت این مانع برطرف شده و امکان تکمیل این پروژه‌ها وجود خواهد داشت.

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی مردم می‌توانند با خرید اوراق مشارکت علاوه بر دریافت 22 درصد سود، در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل نیز مشارکت کنند که در نهایت این امر با توجه به نقش توسعه راه‌ها در توسعه اقتصادی، به ارتقاء کیفی شاکله‌های اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و فرهنگی نقاط مختلف کشور منجر خواهد شد.

همچنین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی نیز جمعه 5 دی ماه در گرمسار و در جمع خبرنگاران گفت: برای جذب سرمایه جدید در حوزه آزادراه‌ها و راه‌آهن با معاونت برنامه‌ریزی و راهبردی رئیس جمهور هماهنگی داشتیم و در نخستین اقدام، روز دوشنبه هشتم دی‌ماه مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت توزیع می‌شود که امیدواریم با توجه به سود خوب و تضامینی که دارد مورد استقبال مردم قرار گیرد تا منابع جدیدی در جهت ساخت آزادراه حاصل شود./

نظر شما