شناسهٔ خبر: 30415 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد:

شش خطه شدن ۱۵ کیلومتر مسیر اصفهان- شهرضا تا پایان سال ۹۵/ تحویل مسکن مهر ۴۰ شهر استان اصفهان به شهرداری‌ها

نشست در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان، مدیرکل راه و شهرسازی اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی شهرستان شهرضا را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، در جلسه‌ مجمع نمایندگان مجلس که در شهرضا برگزار شد رسول زرگرپور استاندار اصفهان در خصوص آزادراه آباده – ایزدخواست به سمت سه‌راهی مبارکه گفت: با توجه به اینکه با احداث این آزادراه و استفاده بیشتر از آن ممکن است شهرضا بای پس شود ۱۵ کیلومتر مسیر ۶ خطه اصفهان - شهرضا را باید به‌صورت یک هدف‌گذاری در نظر بگیریم و لازم است تغییر مسیر آزادراه مورد بررسی و جایگزینی مسیر در سطح ملی پیگیری شود.

حجت اله غلامی مدیرکل راه و شهرسازی استان نیز در ادامه با توضیح در این خصوص گفت: یکی از محورهای پرترافیک و پروژه‌های مهم و اساسی استان محور اصفهان -شهرضا است که در حال ۶ خطه شدن است. کل این مسیر ۴۵ کیلومتر است و برآورد هزینه آن مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال است که در سال ۹۴، ۱۱ کیلومتر از این مسیر با هزینه‌ای بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفت و امید است با تأمین اعتبارات لازم این پروژه تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: در این محور دو پروژه وجود دارد که یکی آزادراهی و در مقیاس ملی است و شامل محور آزادراه آباده- ایزدخواست به سمت اصفهان، سه‌راهی مبارکه است و پروژه دیگر محور اصفهان -شهرضا است که هزینه آن از اعتبارات استانی تأمین می‌گردد.

غلامی افزود: پیشنهاد ما برای احداث آزادراه، دو مسیر اصفهان  شهرضا آباده و مسیر آباده  ایزد خواست به سمت اصفهان سه‌راهی مبارکه بوده که هر دو گزینه مورد ارزیابی قرار گرفته و مسیر آباده ایزدخواست- به سمت اصفهان به علت اقتصادی‌تر بودن اجرای آزادراه، تأیید شد.

غلامی گفت: علاوه بر ۶ خطه شدن مسیر اصفهان – شهرضا، با احداث حفاظ بتنی نیوجرسی در محور وسط با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال ایمنی این مسیر بالا رفته و چند دوربرگردان و سه پل زیرگذر نیز در این مسیر در نظر گرفته شده و امید است با این اقدامات میزان تصادفات در این مسیر به نحو چشمگیری کاهش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص محور شهرضا طالخونچه گفت: این مسیر ۱۵ کیلومتر است که برای آن  اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال در نظر گرفته شده که ۵ کیلومتر آن آماده آسفالت است.

وی همچنین در حوزه راه‌های روستایی این شهرستان از افتتاح مسیر هونجان به طول ۵ کیلومتر باوجود کمبود اعتبار گفت و در ادامه افزود: مسیر شهرضا به کهرویه به طول ۳۰ کیلومتر از جمله راه‌های روستایی این شهرستان است که نیاز به تأمین اعتبار دارد.

حجت اله غلامی درباره مسکن مهر شهرضا گفت: تعداد ۱۶۲۳ واحد مسکن مهر در شهرستان شهرضا موجود است که تعداد ۱۰۷۲ واحد آن افتتاح و ۵۵۱ واحد باقی‌مانده نیز توسط شرکت‌های تعاونی در حال تکمیل می‌باشند.

وی با اعلام این خبر که اصفهان جزو اولین استان‌هایی است که بحث تحویل واحدهای مسکن مهر به شهرداری‌ها را طبق برنامه انجام می‌دهد، گفت: در خصوص آماده‌سازی واحدهای مسکن مهر نیز در کل استان برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و در ۴۰ شهر استان مسکن مهر به شهرداری‌ها تحویل داده شده و در قبال آن به شهرداری‌ها از اراضی سازمان ملی، پلاک و همچنین به‌صورت نقدی، یارانه پرداخت می‌شود.

نظر شما