شناسهٔ خبر: 30658 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه و کارگاه مدرسه ایرانی معماری ایرانی

پوستر نمایشگاه و کارگاه مدرسه ایرانی معماری ایرانی با محوریت دریافت مقاله ، ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه در سالن علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای اجرایی کردن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه زیر نظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری و ابلاغیه ریاست‌جمهوری در نظر دارد با همکاری پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه سوره، دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه فرهنگیان، شورای‌عالی آموزش و پرورش و بانک ملی جمهوری اسلامی ایران و جمعی از صاحب‌نظران در عرصه معماری کشور اقدام به برگزاری نمایشگاه و کارگاه مدرسه ایرانی، معماری ایرانی با الگوی اسلامی در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در اسفندماه سال جاری می‌کند.

علاقمندان و معماران مجرب کشور، استادان و دانشجویان با هدف دستیابی به مدارس باهویت، مزین به ارزش ها و اصالت های جامعه اسلامی می‌توانند آثار خود را در سه سطح سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و ادارات کل تابعه، مهندسان مشاور و بخش آزاد و همچنین بخش دانشجویی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

موضوعات مسابقه مدرسه ایرانی، معماری ایران شامل بخش علمی با ارایه مقالات پژوهشی، بخش طراحی با طراحی فضاهای آموزشی، بخش طرح های اجرا شده با ارایه تصاویر و پوستر از روند اجرایی فضاهای آموزشی ساخته شده در ۵ سال اخیر ویژه ادارات کل نوسازی مدارس استان‌ها خواهد بود.

محورهای ارایه مقاله های مسابقه مدرسه ایرانی، معماری ایرانی شامل الگوهای کالبدی و غیرکالبدی مدارس با هویت اسلامی- ایرانی، فلسفه، عرفان و تعلیم و تربیت‌اسلامی در معماری مدارس ایران، تاثیر تکنولوژی و فناوری‌های نوین ساختمانی و کارکرد آنها در طراحی و ساخت مدارس با الگوی اسلامی ایرانی، نقش فضاهای آموزشی در محیط‌های شهری، شناخت عولم و الگوهای پایدار در مدارس سنتی ایران و متناسب سازی فضاهای آموزش موجود با ویژگی‌ها و نیازهای دانش‌آموزان و اقتضائات فرهنگی اسلامی- ایرانی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

همچنین مهلت ارسال چکیده مقاله ها ۱۲ دی‌ماه، آخرین مهلت ارسال متن کامل مقاله پس از داوری اولیه ۲۰ بهمن‌ماه و آخرین مهلت ارسال طرح ها نیز ۲۰ بهمن‌ماه خواهد بود.

گفتنی است اسامی برندگان طرح و مقاله روز شنبه ۱۴ اسفندماه سال جاری در سالن آمفی تئاتر علامه امینی (کتابخانه مرکزی) دانشگاه تهران اعلام و جوایز اعطا خواهد شد. همچنین زمان برگزاری نیز ۱۴ تا ۱۸ اسفندماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران است.

علاقمندان می‌توانند مقاله‌های خود را به دبیرخانه نمایشگاه به نشانی تهران، خیابان دکتر علی شریعتی، بالاتر از پل رومی، خیابان شهید موسیوند، کوچه شهید لطیفی، پلاک ۶، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ارسال کنند. /  

 

نظر شما