شناسهٔ خبر: 30809 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

صبح امروز صورت گرفت:

بازدید رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از پایگاه خبری/ تاکید بر نقش رسانه‌ها و مطبوعات در ایجاد شفافیت و پاسخگویی مسئولان

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن ضمن بازدید از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاست‌ها و برنامه‌های آن سازمان را در نحوه واگذاری زمین در سراسر کشور تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا عظیمیان معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن امروز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بازدید و برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ملی زمین و مسکن را در واگذاری زمین در سراسر کشور تشریح کرد.

در این دیدار، معاون وزیر راه و شهرسازی نکاتی را درباره اولویت واگذاری زمین به استان‌های مختلف، بیشترین و کمترین واگذاری در استان‌ها، تعیین‌تکلیف تامین اراضی تعاونی‌های مختلف، رفع تصرف اراضی و فعالیت‌های یگان حفاظت از اراضی و همکاری سازمان حفاظت از اراضی با سازمان ملی زمین و مسکن را توضیح داد.

در حکمی که در ابتدای انتصاب عظیمیان از سوی وزیر راه و شهرسازی ابلاغ شد ۶ ماموریت برای سازمان ملی زمین و مسکن و رئیس سازمان تشریح شد که مبنای فعالیت و سیاست‌های این دوره از سازمان قرار گرفت که شامل سیاست تمرکززدایی در شهرهای بزرگ، نگاه یکپارچه به توسعه شهرها و حومه آنها، نگاه یکپارچه به توسعه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از یک سو و توسعه شهری از سوی دیگر و استفاده حداکثری از توسعه سکونتگاه‌ها در اراضی پیرامون شبکه‌های حمل و نقل، جلوگیری از بورس‌بازی در زمین، نگاه یکپارچه به امر اقتصاد مسکن و مدیریت زمین و در نهایت بازنگری در سیاست‌های مالیه بخش زمین و مسکن با هماهنگی وزارت امور اقتصادی و دارایی است. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

وی همچنین در این دیدار، بر شفافیت و اطلاع‌رسانی از سوی مطبوعات، رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها تاکید کرد و خواستار پاسخگویی مسئولانه مسئولان در عملکردهای کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت شد.

مشروح گفتگوی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن به زودی منتشر خواهد شد. /

نظر شما