شناسهٔ خبر: 30835 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در خراسان شمالی برگزار شد:

برگزاری کارگاه آموزشی روز شهرساز در خراسان شمالی

همایش مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری کارگاه آموزشی روز شهرساز در مرکز استان خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی استان خراسان شمالی، علی‌اصغر بدیعی مقدم در آغاز مراسم که صبح چهارشنبه با حضور دکتر رفیعیان عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس تهران، دکتر غلامرضا کاظمیان عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبائی تهران، مدیر شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی، مهندسین شهرساز، مسئولان استانی در تالار حافظ برگزار شد ضمن خیرمقدم به مدعوین، گفت: نیاز است ما در آیین‌نامه‌ها و قوانین شهرسازی بازنگری انجام دهیم زیرا هرساله تغییراتی در ذائقه زندگی مردم روی می‌دهد که ما نیز باید با این تغییرات هماهنگ باشیم و نیازسنجی کنیم تا بتوانیم خدمات خوب به شهروندان بدهیم.

بدیعی مقدم گفت: برای ایجاد شهری در خور شهروندان باید زنجیره شهرسازی از جمله شهرداری، راه و شهرسازی و دفتر فنی استانداری دست به دست هم دهند و به یاری هم بتوانیم شهری مناسب داشته باشیم تا آیندهٔ روشنی برای استان خود به وجود بیاوریم.

وی گفت: بیشتر طرح‌های ما بر مبنای گذشته است و بهتر است آن‌ها را به‌روزرسانی کنیم و در استان خود ظرفیت‌های خوبی ایجاد کنیم تا شهری ایده آل را ایجاد کنیم.

دکتر رفیعیان در این همایش گفت: ابر پروژه‌های شهرسازی می‌توان هم به‌عنوان ابزاری برای برآورده ساختن تقاضاهای شهروندان و هم به‌عنوان ابزاری برای تغییر وضعیت شهر در نظام سطح‌بندی منطقه‌ای یا جهانی برای مطرح شدن در کلاس فرا منطقه‌ای و جهانی استفاده کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس عنوان کرد: بسیاری از ابر پروژه‌ها برای مدیران شهری به دلیل سودآوری و نوآوری بدون نگاه به عواقب آن جذاب هستند.

دکتر کاظمیان دیگر مهمان این همایش نیز در مورد سیاست‌گذاری شهری نهادگرا با محوریت مسئله توسعه شهری در ایران، سیاست‌گذاری به‌عنوان لایه مغفول توسعه شهری ایران که کمتر به آن توجه می‌شود، مطالبی را عنوان کردند.

مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی نیز در این همایش گفت: مدیریت شهری تنها با یک مدیریت واحد اجرایی نیست بلکه باید تمامی مدیریت‌ها ازجمله راه‌سازی حقوقی و راهداری و همه دست به دست هم بدهند تا در این کار موفق باشیم.

روزبه دادجو در پایان گزارش عملکردی از مدیریت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی ارائه کرد و عنوان کرد: هدف از برگزاری مراسم روز شهرساز آشنایی با مسائل روز شهرسازی است و  در این روز کارگاه آموزشی با موضوع سیاست‌گذاری شهری و ابر پروژه‌ها در شهر برای شرکت‌کنندگان در مراسم تدارک دیده شده است.

نظر شما