شناسهٔ خبر: 31037 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید و شناسایی خانه‌های تاریخی واجد ارزش استان قزوین

بافت تاريخي قزوين رئیس اداره عمران و بهسازی اداره کل راه و شهرسازی با اعلام این موضوع گفت: بازدید و شناسایی خانه‌های تاریخی و واجد ارزش با هدف ایجاد خانهٔ گفتگو و موزهٔ معماری و شهرسازی و استقرار مرکز توسعه محله در بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات تاریخی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر با اعلام این خبر گفت: گرمابهٔ آخوند در محله‌ای به همین نام و خانهٔ تاریخی زرنگار که ثبت ملی نیز شده‌اند، از جمله بناهای مورد بازدید قرار گرفته می‌باشند.

وی ادامه داد: بررسی وضعیت موجود بناها و چگونگی مرمت انجام شده در آن‌ها از مواردی بوده که در این بازدید مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری یادآور شد: پس از انجام بررسی‌های لازم و همچنین تأیید مدیرکل راه و شهرسازی، بناهای انتخاب شده در بافت‌های هدف، جهت مرمت، بهسازی و تجهیز به شرکت عمران و بهسازی شهری ایران معرفی خواهند شد.

گفتنی است در این بازدید محسن اسماعیلی مدیر شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی و مهندس حسینی نماینده اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در این بازدید حضور داشتند.

نظر شما