شناسهٔ خبر: 31091 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

محمود امانی بنی خبرداد:

پروازهای فرودگاه بندرعباس از سرگرفته شد

محمود اماني مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان خبر داد که با افزایش دید فرودگاه بندرعباس به ۲۵۰۰ متر، پروازهای این فرودگاه از سر گرفته شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبرداد که با افزایش دید فرودگاه بندرعباس به ۲۵۰۰ متر، پروازهای این فرودگاه امروز سه شنبه دوم آذرماه از سر گرفته شد و گفت: دید خلبان به حالت عادی بازگشته و فرودگاه آماده پذیرش پرواز است.

وی روز گذشته از لغو کلیه پروازهای فرودگاه بندرعباس به علت بروز طوفان شن وکاهش دید خلبان خبر داده بود و گفت:ازسرگیری پروازها مشروط به بهبود شرایط آب‌وهوایی است. طوفان شنی که از جنوب شرق وارد منطقه بندرعباس شده است و معمولاً در این فصل سال با دگرگونی هوایی مواجه می‌شویم، علت اصلی لغو پروازها است. 

از روز گذشته فرودگاه شیراز، بار اصلی پروازهای لغوی را به دوش داشت.

از صبح امروز نیز (دوم آذرماه) در پی بروز پدیده گرد وغبار شدید، ۸ سورتی پرواز فرودگاه بین‌المللی بندرعباس باطل شد و ۳ پرواز ديگر نيز در فرودگاه شیراز نشستند که این ۳ پرواز برای رسیدن به مقصد نهایی در انتظار مساعد شدن شرایط جوی بندرعباس هستند.

۸ پرواز تهران – بندرعباس – تهران با هواپیمای ماهان، پرواز رشت – بندرعباس – رشت با هواپیمای آسمان، پروازهای اصفهان – بندرعباس – اصفهان و کرمانشاه – بندرعباس – کرمانشاه با هواپیمای کیش‌ایر از مبداء باطل شدند.

همچنین پرواز شرکت هواپیمایی آسمان به شماره ۶۴۴ با هواپیمای فوکر ۱۰۰ در مسیر ساعت تهران – بندرعباس پس از تلاش ناموفق برای نشستن در فرودگاه مقصد (به بروز دلیل گرد وغبار شدید) در ساعت ۸:۴۵ به سمت فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد و در آنجا نشست.

هواپیمای ایرباس ۳۲۰ شرکت ایران ایر به شماره ۲۷۰ در مسیر اهواز– بندرعباس پس از تلاش ناموفق برای نشستن در فرودگاه مقصد (به دلیل گرد وغبار شدید) در ساعت ۸:۵۵ محلی به سمت فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد.

پرواز قشم ایر به شماره ۱۲۱۴  نیز با هواپیمای فوکر ۱۰۰ در مسیر تبریز– بندرعباس نیز پس از تلاش‌های ناموفق برای نشستن در فرودگاه مقصد (به دلیل گرد وغبار شدید) در ساعت ۹:۱۵ به سمت فرودگاه شیراز تغییر مسیر داد.

پروازهای مذکور لغو نشده‌اند و در انتظار مساعد شدن شرایط جوی برای نشستن در فرودگاه بین‌المللی بندرعباس هستند.

نظر شما