شناسهٔ خبر: 31123 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

سید علایی عنوان کرد:

تشریح نقش بسیج در توفیق‌های نظام جمهوری اسلامی/ پیشرفت جهان اسلام مرهون توجه به فرهنگ بسیج است

سیدسعید سیدعلایی به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی بسیج مردمی در توفیق‌های نظام جمهوری اسلامی و نیز کشورهای مسلمان دیگر نقش بی‌بدیلی داشته و دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سیدعلایی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر راه و شهرسازی در همایش هفته بسیج در سالن اجتماعات وزارت راه و شهرسازی در سخنانی بر ایام پایانی ماه صفر و اربعین سالار شهیدان و عمق فاجعه مصیبت اباعبدالله(ع) تاکید کرد. وی با تاکید بر این که در زیارت عاشورا می‌خوانیم لقد عظمت الرزیه و جلت و عظمت المصیبه؛ به نقش حضرت زینب(س) در پیام‌رسانی حادثه عاشورا اشاره داشت و عنوان کرد اگر امروز اسلام بدون انحراف به دست ما رسیده مرهون قیام امام حسین(ع) و یاران ایشان است و اگر قیام حضرت اباعبدالله الحسین در آن مقطع تاریخی اتفاق نمی‌افتاد قطعا انحراف در دین مبین اسلام ایجاد می‌شد و بدین گونه به دست ما نمی‌رسید و این حضرت زینب(س) بودند که رسالت برادر خود را تکمیل کردند.

سید علایی تاکید کرد: اگر ۲۵ میلیون نفر از اقشار مختلف در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند به دلیل جایگاه بلند امام حسین(ع) و حرارتی است که در دل مومنان ایجاد کرده‌اند.

وی افزود: ۹ ماه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که در پنجم آذر ۵۸ فرمان تاسیس بسیج انقلاب اسلامی توسط امام(ره) صادر شد که امروز شاهد برکات آن هستیم. امام(ره) درآن مقطع می‌دانستند که مردم پشتیبان اصلی حکومت هستند و فلسفه بسیج مردمی این بود که نظام جمهوری اسلامی ادامه یابد و ازآنجا که امام(ره) قیام خود را با استعانت خدای متعال و پشتوانه مردم آغاز کردند بارها با بینش عمیق خود بر جایگاه مردم برای رساندن کشور به سعادت تاکید داشتند و بسیج را تجلی وحدت و یکپارچگی آحاد مردم می‌دانستند. بسیج شجره طیبه‌ای است که اصل آن ثابت و فرعش در آسمان‌هاست و امروز تمام توفیقات کشورهای جهان اسلام مرهون توجه به فرهنگ بسیج است و هرجا بسیج بوده شاهد توفیق در نظام جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

سیدعلایی در ادامه ضمن تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری به تشریح نقش بسیج در توفیق‌های نظام جمهوری اسلامی پرداخت.

همچنین علیرضا افشاری، فرمانده پایگاه بسیج شهید کلانتری دراین همایش با بیان اینکه تمام تصمیم‌های دشمن درمنطقه با توان نظامی بسیج نقش برآب می‌شود، گفت: سال گذشته همزمان با پیاده‌روی اربعین داعش تهدید کرد که زائران را می‌کشد ولی جوانان ایرانی با حضور چند میلیونی خود نقشه استکبار را نقش برآب کردند و امسال هم همین کاروان و بسیجیان درپیاده‌روی اربعین حضور یافتند و حماسه‌ای بزرگتر را خلق کردند و پیروزی‌های خلق شده در یمن و لبنان و عراق و سوریه مرهون روحیه بسیجی جوانان ایران است.

افشاری افزود: بسیج منشا خیر و برکت است و بسیجیان باید با دانش توانمندی مقابله با نفوذ را پیدا کنند. بسیجی مجاهد، متعبد، بابصیرت، غیور و فارغ از تعلقات دنیوی است.

همایش بزرگداشت هفته بسیج پیش از ظهر دوم آذر در سالن اجتماعات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

نظر شما