شناسهٔ خبر: 31192 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد؛

جزئیات امدادرسانی راهداران گیلان به ۲۲۲ خودروی گرفتار در برف/ هشدار سازمان راهداری گیلان به شهروندان و تردد‌کنندگان در استان

برف روبی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از امدادرسانی ۲۲۲ خودروی گرفتار طی سه روز گذشته در جاده‌های برف گیر استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ناصر آل محمدی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: راهداران به خودروهای گرفتار در برف در محورهای سیاهکل - دیلمان٬ پونل - خلخال٬ رضوانشهر - انزلی٬ شفت - فومن٬ شفت - سراوان٬ ماسال - گیلوان٬ رحیم آباد رودسر٬ شفت - جیرده، دو محور منتهی به پیربازار رشت٬ جیرده - شفت و رشت - جیرده امدادرسانی کرده اند.

وی اضافه کرد: همچنین روز گذشته (چهارشنبه) پنج مسافر گرفتار در برف، توسط راهداران استان در راهدارخانه آبی نام سیاهکل واقع در شرق استان اسکان داده شدند.

به گفته آل محمدی، هم اکنون در محور آبی نام بیش از یک متر برف به زمین نشسته است. همچنین، بیشتر این خودروها بدلیل نداشتن زنجیرچرخ برای تردد، با مشکل مواجه شده بودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از رانندگان خواست ضمن توجه به توصیه و هشدارهای پلیس٬ زنجیرچرخ و دیگر تجهیزات ایمنی را به همراه داشته باشند. وی همچنین توصیه کرد که هم وطنان قبل از عزیمت در مسیرهای ارتباطی استان، از طریق تماس با سامانه ارتباطی ۱۴۱ از وضعیت راه ها مطلع شوند.

بر اساس آمار، تا صبح امروز (پنجشنبه) ارتفاع برف در محدوده عوارضی آزادراه رشت - قزوین ۲۰ تا ۳۰ سانتیمتر٬ بلوردکان - خصیب دشت املش یک متر، اسالم - خلخال ۸۰ تا ۸۵ سانتیمتر٬ امام زاده ابراهیم شفت ۵۰ تا ۷۰ سانتیمتر٬ گیلوان ماسال ۸۰ سانتیمتر و پونل - خلخال ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر بوده است.

همچنین در محورهای شهرستان‌های رضوانشهر بارش ۳۰سانتیمتر٬ انزلی ۱۰ تا ۱۵ سانتیمتر و فومن ۱۵ تا ۳۰ سانتیمتر برف گزارش شده است. ۵۳۸ راهدار با ۲۴۵ دستگاه ماشین‌آلات سبک و نیمه‌سنگین در محورهای استان بویژه نقاط برف گیر مستقر هستند. /

نظر شما