شناسهٔ خبر: 31251 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محسنی خبرداد:

ادامه تعطیلی بنادر مسافری هرمزگان/ طوفان آرام گرفت، دریا مواج است

بندر مواج مدیراداره بنادر و دریانوردی باهنر بندرعباس خبرداد با تعطیلی امروز سه بندر مسافری قشم، حقانی و هرمز، تعطیلی بنادر مسافری هرمزگان وارد ششمین روز پیاپی خود می‌شود.

محمد محسنی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: طوفان آرام گرفته است اما به دلیل مواج بودن دریا همچنان بنادر مسافری استان هرمزگان در تعطیلی به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه امروز وارد ششمین روز از تعطیلی بنادر مسافری هرمزگان شامل بنادر حقانی، هرمز و قشم می‌شویم، خبر داد به دلیل کاهش ایمنی تردد و هم چنین تلاطم زیاد دریا و کاهش میدان دید افقی امروز شنبه ۶ آذرماه نیز این بنادر تعطیل خواهند بود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی باهنر بندرعباس ابراز امیدواری کرد که با کاهش فعالیت‌ سامانه از ظهر فردا، بتوان ترددهای مسافری را از سر گرفت.

به گفته محسنی بر اساس اعلام هواشناسی، از بعد ازظهر امروز شدت سامانه کاسته می‌شود اما از فردا صبح انتظار تقویت سامانه تا ظهر وجود دارد و امیدواریم بعد از ظهر وضعیت مساعد شود.

محسنی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در منطقه قشم سرعت باد تا ۳۰ نات، هرمز ۲۵ نات و محدوده بندر شهید حقانی ۲۰ نات می‌رسد که این وضعیت برای ترددهای مسافری غیرایمن است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی باهنر بندرعباس هم چنین توضیح داد که تاکنون این وضعیت خسارتی برای زیرساخت های بندر نداشته است و با مدیریت عوامل بندری و دریایی در یک هفته جاری مشکل جدی‌ای پیش نیامده است.

نظر شما