شناسهٔ خبر: 3139 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرورش به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

مذاکره برای حذف دریافت جریمه تاخیر از ایرلاین‌های ایرانی در نجف/ سرنوشت 14 موتوری که برای تعمیر به خارج کشور ارسال شده‌اند

فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) با بیان اینکه اعلام فرودگاه نجف مبنی بر دریافت جریمه تاخیر از ایرلاین‌های ایرانی خلاف عرف بین‌المللی است گفت: مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری ایران به این موضوع اعتراض کرده‌اند و امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود.

فرهاد پرورش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه نجف اخیرا به صورت یک‌طرفه اعلام کرده که به ازای هر دو ساعت تاخیر در پرواز هزار دلار از شرکت‌های هواپیمایی جریمه دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه اقدام فرودگاه نجف مبنی بر دریافت جریمه به ازای تاخیر خلاف عرف بین‌المللی است، افزود: این موضوع از حدود یک هفته گذشته ابلاغ شد که با اعتراض‌های سازمان هواپیمایی کشوری ایران همراه بوده و قرار است این مشکل برطرف شود.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) درباره آخرین وضعیت ۱۴ موتور هواپیماهای این شرکت که برای تعمیر به خارج از کشور ارسال شده‌اند گفت: از این تعداد هفت موتور تعمیر شده و به کشور بازگشته است و سعی داریم تا پایان دوره توافق هسته‌ای - ژوئن ۲۰۱۵- تمام این موتورها به کشور بازگردند.

وی همچنین از مذاکره با هیئت عراقی برای گسترش پروازها بین ایران و عراق خبر داد و گفت: هواپیمایی هما پروازهای خود را از حدود چهار سال پیش به بغداد آغاز کرده و در حال حاضر نیز پروازهای نجف در حال انجام است.

پرورش با بیان اینکه پروازهای هما به مقصد نجف و بغداد از ۹ فرودگاه مرکز استان انجام می‌شود، افزود: در سفر هیئت عراقی به ایران در حوزه گسترش تعداد پروازهای بین دو کشور مذاکره‌هایی انجام شد که در شرایط مناسب بنا به فراخور نیاز مانند ایام اربعین این پروازها قابل افزایش است./

نظر شما