شناسهٔ خبر: 31476 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در استان همدان انجام شد:

بازدید از روند بهسازی و نوسازی محله‌های قدیمی همدان

بازدید مدیرکل راهبری و هدایت طرح‌های بازآفرینی شرکت عمران و بهسازی شهری ایران به همراه مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان از روند بهسازی و نوسازی محله جولان و مرمت خانه تاریخی و با ارزش سیفی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، پس از تشکیل جلسه هیات عامل استان حاضرین در جلسه از روند بهسازی و نوسازی و بازآفرینی محله جولان و اقدامات صورت گرفته در آن و اقداماتی که باید به طور جدی برنامه‌ریزی و با همراهی سایر دستگاه‌های عضو ستاد بازآفرینی شهری پایدار استان انجام شود، بازدید کردند.

فرهاد فرزانه در بازدید از مرمت خانه تاریخی و با ارزش سیفی واقع در محله جولان بر نظارت دقیق و بیشتر مرمت این بنای تاریخی تأکید کرد و گفت: اصلاحاتی که در مرمت این بنا رعایت شود باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی همچنین در بازدید از خانه شریفی و قهاری نیز گفت: باید نسبت به مرمت این دو بنا به صورت ویژه برنامه‌ریزی لازم انجام و نحوه و روش مرمت این دو بنای تاریخی و با ارزش نیز در جلسه‌ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

گفتنی است در پایان از خانه نائینی (مدرسه صالحان) بازدید به عمل آمد و فرزانه از این حرکت بسیار عالی شرکت عمران نسبت به تملک این بنای تاریخی و با ارزش تقدیر نموده و از کل بنا بازدید و در خصوص روش و برنامه مرمت مدرسه صالحان تأکید بسیار کرد.

نظر شما