شناسهٔ خبر: 31562 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان مطرح کرد:

کمبود محسوس راه روستایی در هرمزگان/ اجرای ۵۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی در استان

غلام حسین شیری به گفته مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان برای تامین نیاز روستانشینان این استان باید ۲۱۲۷ کیلومتر راه روستایی احداث شود.

غلامحسین شیری، مدیر کل راه و شهرسازی استان هرمزگان درگفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: در سراسر استان هرمزگان بالغ بر ۲۱۲۷ کیلومتر راه روستایی نیاز است که عزم جدی برای تأمین آن آغاز شده و مصمم هستیم تا در یک حرکت جهادی نسبت به تامین بخش قابل توجهی از آن با استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای اقدام کنیم. معتقدیم با روحیه جهادی و اتکا به ظرفیت‌های اقتصاد مقاومتی می‌توان گام‌های بزرگی برای توسعه استان برداشت و محرومیت‌ها در زمینه راه روستایی را برطرف کرد بنابراین از خود بخشداری‌ها و ساکنین روستاها برای ساخت راه استفاده می‌کنیم و از هفته دولت توانسته‌ایم ۳۱۳ کیلومتر راه روستایی احداث کنیم.

شیری افزود: در استان هرمزگان ۹۰۰۰ کیلومتر راه روستایی داریم که بخش مهمی از این راه‌ها در مقابل پدیده‌های برف و باران شدید و رانش کوه استقامت کافی ندارند و باید اصلاح و بهسازی شوند.

مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین مبلغ کل اعتبار موردنیاز برای پروژه‌های راهسازی دردست اجرای این اداره کل را ۴۹۲۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ۵۷ کیلومتر پروژه بزرگراهی و ۱۹۰ کیلومتر بهسازی راه اصلی و فرعی دردست اجرا داریم. همچنین احداث شش دستگاه پل بزرگ و راه‌های طرفین آنها را به طول ۶۶۰۰ متر را دردست انجام داریم که اعتبار موردنیاز این پروژه ۵۱۳ میلیارد ریال است.

وی افزود: از دیگر پروژه‌های راهسازی استان می‌توان به احداث یک دستگاه تقاطع غیرهمسطح با احداث راه‌های ارتباطی آن به طول پنج کیلومتر اشاره کرد که اعتبار موردنیاز آن ۱۳۵ میلیارد ریال است.

نظر شما