شناسهٔ خبر: 31628 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر شعب بانک مسکن گلستان خبر داد:

کاهش نرخ سود تسهیلات مسکن جوانان و مسکن یکم در استان گلستان

بانک مسکن مدیر شعب بانک مسکن گلستان اعلام کرد: نرخ سود تسهیلات حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان و صندوق مسکن یکم این بانک ۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، احمد پاک‌نیت در گفت و گویی خبری گفت: نرخ سود تسهیلات پس‌انداز مسکن جوانان از ۱۱ درصد به ۹ درصد و نرخ تسهیلات صندوق پس‌انداز مسکن یکم از ۱۱ درصد به ۹/۵ درصد و در بافت‌های فرسوده به ۸ درصد کاهش یافت.

به گفته وی، این اقدام طبق مصوبه هیات مدیره بانک مسکن و در جهت ایفای نقش بهینه و ایجاد رونق در بخش مسکن و ساختمان و صنایع مرتبط صورت گرفته است.

پاک‌نیت ادامه داد: بر اساس این مصوبه قراردادهای تسهیلاتی که از تاریخ ۲۲ آبان ماه منعقد و ثبت قطعی می‌شوند، مشمول این نرخ‌ها خواهند شد.

مدیر شعب بانک مسکن گلستان همچنین از افزایش سقف تسهیلات سال ۹۵ حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان خبر داد و گفت: سقف این تسهیلات در پایان سال پنجم به ۵۴ میلیون تومان افزایش یافته و علاوه بر این متقاضیان می‌توانند در پایان سال پانزدهم نیز ۹۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

پاک‌نیت، هدف اصلی حساب پس‌انداز مسکن جوانان را، برنامه‌ریزی بلندمدت برای خانه‌دار شدن آنان بیان کرد و گفت: متقاضیان می‌توانند با واریز مبالغ به صورت ماهیانه، سالیانه و یکجا حداقل پس از پنج سال و حداکثر پس از ۱۵ سال برای دریافت تسهیلات خرید و احداث مسکن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: مبلغ واریز ماهیانه برای حساب جوانان در دوره ۱۵ ساله ۳۴ هزار تومان و برای دوره پنج‌ساله ۱۷۷ هزار تومان است.

نظر شما