شناسهٔ خبر: 31655 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در جمع خبرنگاران مطرح شد؛

اظهارات صريح علی لاریجانی درباره استيضاح: زمان مناسبی برای استیضاح وزرا نیست/ موارد استیضاح باید شفاف باشد

علي لاريجاني رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری در پاسخ سوالي در خصوص استیضاح برخی وزرا، با اشاره به اين نكته كه دلایل استیضاح‌کنندگان باید برای مجلس و دیگر نمایندگان شفاف باشد،گفت: در حال حاضر چون تا پایان کار دولت یازدهم مدت زمان کمی باقی مانده بهتر است که خیلی به بحث استیضاح پرداخته نشود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی لاریجانی در نشست خبری که عصر امروز سه شنبه در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، در پاسخ به سوالي درباره موضوع استیضاح برخي از وزرا گفت: دلایل موجود در طرح‌های استیضاح باید به طور واضح مطرح شود و صراحت این موضوع در آیین‌نامه وجود دارد.

وی ادامه داد: البته استیضاح‌ها پیش از طرح در صحن علنی مجلس و تصمیم‌گیری در رابطه با آنها در کمیسیون‌های تخصصي مجلس باید مطرح و مورد بررسی قرار گیرد. بنابراین ممکن است در این مسیر متقاضیان استیضاح از دلایل وزیر مربوطه قانع شده و استیضاح منتفی شود و یا اینکه استیضاح پیش از طرح در صحن به نتیجه برسد.

لاريجاني گفت: بررسی استیضاح‌ها دارای ساز و کار مشخص است و در حال حاضر چون تا پایان کار دولت یازدهم مدت زمان کمی باقی مانده است بهتر است که خیلی به بحث استیضاح پرداخته نشود؛ ضمن اینکه دلایل استیضاح کنندگان نیز باید برای مجلس و دیگر نمایندگان شفاف باشد.

وی در پاسخ به اصرار خبرنگاري در خصوص غیرشفاف بودن لغو برخی استیضاح ها گفت: من نمی‌دانم مقصود شما از غیرشفاف چیست؟ کسی که درخواست استیضاح می‌کند باید نكاتش را به طور شفاف بگوید. چون درغیر این صورت استیضاح مطرح نمی‌شود.

نظر شما