شناسهٔ خبر: 31737 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس ستاد اقامه نماز كشور مطرح کرد:

تمام دستگاه‌ها برای اشاعه نماز بودجه ویژه اختصاص دهند

محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز كشور با اشاره به جایگاه وحدت آفرین نمازجماعت، گفت: وزارتخانه‌ها و تمام دستگاه‌ها باید برای گسترش و اشاعه فرهنگ نماز، بودجه ویژه اختصاص دهند.

به گزارش روابط عمومی وامور استانهای ستاد اقامه نماز در گزارشی ایرنا عنوان نمود:  حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی روز پنجشنبه در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز در محمد شهر كرج افزود: مقام معظم رهبری همواره در خصوص بحث نماز تاكید ویژه داشته اند چرا كه اگر مقوله نماز در كشور رشد نكند توسعه صنعتی، اقتصادی و سیاسی نخواهیم داشت .

رئیس ستاد اقامه نماز كشور گفت: با گسترش فضاهای مجازی و ماهواره ها نیازمند این هستیم كه هر وزارتخانه ای بودجه نماز را تعیین كند.

وی با بیان اینكه نباید در اشاعه نماز كوتاهی صورت گیرد ، گفت: همه مدیران و مسئولان باید دراین زمینه به وظایف خود عمل كرده و كوتاهی نشود.

قرائتی گفت: حوزه های علمیه نیز باید شیوه دعوت نسل جدید را به نماز آموزش ببینند و فراگیری شیوه های دعوت باید درس الزامی و اجباری برای طلبه ها شود.

رئیس ستاد اقامه نماز كشورادامه داد: دانشگاه فرهنگیان نیز كه تربیت نسل آینده در اختیار افرادی است كه در این دانشگاه آموزش می بینند باید شیوه دعوت نسل جدید به نماز را درقالب كتب درسی به آنها آموزش دهد.

وی ارتباط تنگاتنگ بین نسل جدید و ائمه جمعه و جماعات را ضروری دانست و گفت: باید بدانیم كه با وجود این همه فضای مجازی چه اقداماتی باید انجام دهیم تا بتوانیم نسل نو را در یابیم.

رئیس ستاد اقامه نماز كشور در ادامه با اشاره به اینكه نماز جماعت قوی ترین عامل وحدت است، اظهار داشت:این مساله كه نماز مفاسد اجتماعی را كاهش می دهد موضوع كاملا روشنی است و اشاعه نماز موجب كاهش مفاسدی چون فروپاشی خانواده ها، سرقت، تفرقه بین لهجه ها، قومیت ها، احزاب و سیاسیون می شود.

نظر شما