شناسهٔ خبر: 3190 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بابک پیروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

ایران اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی را از حالت تشریفاتی خارج کرد

حضور وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه در اجلاس وزرای مسکن و توسعه شهری آسیا- اقیانوسیه یکی از کارشناسان حاضر در اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه با بیان این‌که تشکیل کارگروه‌های مختلف با پیشنهاد ایران، گام موثری در خارج کردن اجلاس از شرایط تشریفاتی بود افزود: حضور در این نشست‌ها سبب می‌شود دستاوردهای خود را در حوزه بهسازی شهری و مسکن اجتماعی به کشورهای منطقه بشناسانیم.

بابک پیروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با بیان اینکه برگزاری دومین همایش وزرای مسکن و شهرسازی در ایران اتفاقی بزرگ بود که باید از آن به نحو احسن استفاده شود اظهار کرد: در این دوره همایش برای نخستین بار اعلام شد که کارگروه‌ها باید در کشورها دبیرخانه داشته باشند و نخستین کشوری که مسئولیت کارگروهی را بر عهده گرفت ایران بود.

وی گفت: در این اجلاس ایران مسئولیت دبیرخانه کارگروه مدیریت مناطق نابسامان شهری را عهده‌دار شد و در واقع با راه اندازی این دبیرخانه‌ها بود که اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی از حالت تشریفاتی خارج شد.

این استاد دانشگاه به نکته دیگری هم اشاره کرد و اظهار داشت: اجلاس معمولا در دو سطح برگزار می‌شود که یک سطح آن مربوط به وزرا و قرائت بیانیه‌هاست و سطح دیگر برگزاری جلسات به مباحث کارشناسی و تبادل نظر در مباحث فنی اختصاص می‌یابد.

پیروز درباره دلیل تقسیم‌بندی موضوعات در قالب پنج کارگروه‌ و نقش آن در پیشبرد اهداف اجلاس توضیح داد: این کارگروه‌ها به نمایندگان کشورهای حاضر در اجلاس کمک می‌کنند تا بتوانند بهره بیشتری از تجربیات سایر کشورها ببرند. اگر چنین کارگروه‌هایی تشکیل نمی‌شد کشورهای مختلف مجبور بودند برای بهره‌مندی از تجربیات مطرح شده در نشست شیوه آزمون و خطا را در پیش بگیرند اما این تقسیم‌بندی عاملی شد تا جایگاه ایران نیز در سطح منطقه ارتقا یابد زیرا ایران در تمام سال‌های برگزاری اجلاس در هیئت رئیسه حاضر بوده است.

نماینده دانشگاهی در ایران پنجمین اجلاس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه ارتقاء جایگاه ایران را در سطح بین‌المللی یکی از اهداف کلان نظام دانست و تاکید کرد: این همایش‌ها شرایطی را فراهم می‌کند تا ایده‌ها، فعالیت‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در مباحثی مانند بهسازی شهری و مسکن اجتماعی مطرح شود.

پیروز به فعالیت ایران در تدوین بیانیه‌های این اجلاس اشاره کرد و افزود: این بیانیه‌ها هم عامل دیگری بود که کمک کرد تجربیات کشورمان در حوزه مسکن اجتماعی و بهسازی شهری به سایر کشورهای منطقه شناسانده شود./

نظر شما