شناسهٔ خبر: 32288 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

برگزاری مانور امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حریق کانتینر در بندر شهید رجایی

مانور مانور امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حریق در ترمینال یک کانتینری بندر شهید رجایی به منظور ارتقاء توان و آمادگی نیروها با همکاری شرکت خدمات دریایی و بندری بتا برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، مانور عملیاتی امداد و نجات در ارتفاع و اطفاء حریق با حضور مهدی نوفرستی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، فرجام دانش مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس، مسئولان HSE و آتش‌نشانی بندر شهید رجایی و جمع کثیری از مدیران و پرسنل شرکت‌های دریایی و بندری در ترمینال یک کانتینری بندر شهید رجایی برگزار شد.

هدف از برگزاری این مانور، وصول اطمینان از آمادگی کارکنان در مقابل حوادث و سوانح، انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر انتشار مواد شیمیایی به کارگیری روش‌های صحیح امداد و نجات در ارتفاع و شناسایی نقاط قوت و ضعف کارکنان در شرایط اضطراری عنوان شده است.

در ابتدای این مراسم، مهدی نوفرستی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان برگزاری مانورهای مختلف را آموزش نیروهای انسانی بسیار اثرگذار دانست و گفت: در مانورهای مربوط به حوادث و شرایط معمول، می‌توان از دانش، مهارت و تجربه نیروها بهره گرفت اما برای حوادث جدید و پیش‌بینی نشده هم لازم است سناریوهایی طراحی شود تا در شرایط احتمالی، بتوان واکنش و ابتکار عمل مناسبی نشان داد.

وی نوع تشخیص نیروهای آتش‌نشانی و امداد و نجات در شرایط پیش‌بینی نشده را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: برای تقویت این مهارت، متخصصان و کارشناسان امر آموزش‌های لازم را به نیروها ارائه دهند.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مانور و به منظور ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و همچنین قدردانی از زحمات بی‌دریغ نیروهای فداکار حادثه دیده در حوادث بندری، از خانواده آتش‌نشان شهید «برکت جوذری»، رضا امیری، مأمور سابق حفاظت تایدواتر و همچنین احمد دستمزد از پرسنل آتش‌نشانی بندر شهید رجایی با تقدیم لوح سپاس و هدایایی، تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود، همه‌ساله به منظور ایجاد آمادگی و مقابله صحیح با انواع سوانح و حوادث، مانورهای مختلفی در بندر شهید رجایی برگزار می‌شود.

نظر شما