شناسهٔ خبر: 32518 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری استان قم خبر داد:

تکمیل طرح بهسازی پل (مهدیه) در بزرگراه امام علی (ع) شهر قم

پل اکبر سلیمیان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم اعلام کرد : نخستین پل از طرح بهسازی  پل‌های ده‌گانه محورهای جاده‌ای استان در بزرگراه امام علی (ع )شهر قم تکمیل گردید.

به گزارش پايگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از  روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در راستای صیانت و نگهداری از پل‌ها و دیگر ابنیه فنی محورهای جاده‌ای استان قم، نخستین پل از پل‌های ده‌گانه در طرح بهسازی پل‌های جاده‌ای استان در کمربندی امام علی (ع) شهر قم تکمیل گردید.

اکبر سلیمیان معاون راهداری این اداره کل ضمن اعلام مطلب فوق افزود : این پل (مهدیه ) که در بزرگراه امام علی( ع ) شهر قم  قرار دارد عملیات بهسازی و تعمیرات اساسی آن به اتمام رسید.

وی در ادامه به بخشی از اقداماتی که در راستای بهسازی این پل و دیگر پل‌های ده‌گانه انجام و یا در حال اجراست اشاره کرد و گفت : تعمیر و مقاوم‌سازی تیرهای آسیب‌دیده به دلیل برخورد خودرو ، تقویت تابلیه پل و افزایش ظرفیت باربری ، مقابله با شستگی در پایه پل‌ها ، تعمیر عمقی بتن و نصب آندهای گالوانیک مدفون جهت مقابله با خوردگی و .. ازجمله اقداماتی است که در تعمیرات اساسی پل‌ها لحاظ شده است.

 سلیمیان احداث قرنیز تک‌شیب بتنی با سطح عملکرد بالا و تعریض سطح عبوری را در زمره دیگر آیتم‌های بهسازی پل‌های ده‌گانه برشمرد و ادامه داد : قرارداد این طرح هجده میلیارد ریال است که از تیرماه سال جاری عملیات اجرایی آن آغازشده است  که انشا... در بازه زمانی مناسبی به‌طور کامل تکمیل می‌گردد

معاون راهداری استان در خاتمه به آخرین مراحل بهسازی پل نیزار پرداخت و خاطرنشان ساخت : با توجه به پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰درصد طرح بهسازی این پل امید است در پایان بهمن‌ماه سال جاری شاهد اتمام عملیات عمرانی آن باشیم .

نظر شما