شناسهٔ خبر: 32692 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رشد ۸۱ درصدی مبلغ و افزایش ۲۶ درصدی تعداد تسهیلات بانک مسکن/ خرید حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی با تسهیلات بانک مسکن

بانک مسکن تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش خرید واحد مسکونی در ۹ ماه امسال از نظر مبلغ ۸۱ درصد و از نظر تعداد ۲۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک مسکن، این بانک در ۹ ماه امسال، ۳۹ هزار و ۳۹۷ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات خرید پرداخت کرده است که نسبت به ۹ ماهه سال گذشته ۲۱ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال) از رشد۸۱ درصدی برخوردار است.

در این مدت ۹۳ هزار و ۹۹۵ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات خرید بانک مسکن خریداری شده اند که در مقایسه با ۹ ماهه پارسال گذشته ۲۶ درصد رشد داشته است.

افزایش دامنه استفاده کنندگان از حساب های پس انداز مسکن، افزایش عمر بنای ساختمان از هفت به ۱۵ سال، پرداخت سقف تسهیلات در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت به مراکز برخی از استان ها و ایجاد امکان پرداخت ۲ فقره تسهیلات خرید و یا ساخت واحد مسکونی روی یک پلاک برای زوجین و تغییر ضریب افزایش اقساط پلکانی باهدف کاهش مبلغ اقساط و متعاقب آن کاهش ۱۰ درصدی مبالغ اقساط نسبت به روش پلکانی سالانه، از جمله سیاست های تسهیل گر بانک در روند تسهیلات اعطایی خرید و ساخت مسکن به شمار می رود.

همچنین حذف شرط خانه اولی برای متقاضیان دریافت تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم در بافت فرسوده و حذف شرط تعدد ازدواج و تاریخ وقوع عقد در پرداخت تسهیلات خرید و ساخت به زوجین، از دیگر سیاست های این بانک برای تسهیل در روند تسهیلات اعطایی محسوب می‌شود.

رشد ۱۰۰ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی بانک مسکن در بخش مشارکت مدنی

به گزارش ایرنا، هفته گذشته نیز بانک مسکن با تشریح عملکرد ۹ ماهه این بانک در بخش مشارکت مدنی اعلام کرد که در این مدت ۴۶ هزار و ۴۷۹ میلیارد ریال به متقاضیان تسهیلات مشارکت مدنی پرداخت شده است.

براساس این گزارش، تسهیلات مشارکت بانک مسکن در دوره این گزارش از نظر تعداد با رشد ۵۸ درصدی روبرو شد به طوری که در این مدت ۹۲هزار و ۴۱۹ واحد مسکونی از تسهیلات مشارکت مدنی بانک مسکن بهره مند شده اند.

به گزارش ایرنا، بانک مسکن برای سهولت شرایط پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی از محل حساب جاری باهدف تقویت بازارعرضه مسکن و مساعدت به انبوه سازان و فعالان حوزه مسکن و ساختمان، حذف شرط رسوب حساب جاری برای متقاضیان تسهیلات مشارکت و افزایش سقف تسهیلات مشارکت به ارقام یکهزار و ۱۰۰، یکهزار و ۳۰۰ و یکهزار و ۵۰۰ میلیون ریال به ترتیب برای ساخت به روش سنتی، صنعتی و فناوری های نوین را در دستور کار خود قرارداده است.

مدیرعامل بانک مسکن شهریورماه امسال اعلام کرد، ۵۰۲ هزار میلیارد ریال برای ساخت مسکن مهر در سطح کشور توسط این بانک قرارداد امضا شده که تاکنون ۴۷۰ هزار میلیارد ریال آن به این پروژه ها پرداخت شده است.

وی افزود: ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه واحد مسکن مهر در کشور ساخته شده که تاکنون یک میلیون و ۶۸۲ هزار واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

برچسب‌ها:

نظر شما