شناسهٔ خبر: 33084 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره‌کل راه و شهرسازی گیلان:

مطالعه ۷۱۷ هکتار بافت ناکارآمدشهر رشت/ معرفی سه محله اولویت‌دار استان برای اجرای برنامه‌های بازآفرینی

حاشیه نشینی و بافت فرسوده در بجنورد رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان مساحت بافت‌های ناکارآمد شهرستان رشت را ۷۱۷ هکتار اعلام کرد و گفت: شهرهای رشت، انزلی و لنگرود اولویت های استان گیلان بهسازی و نوسازی بافت‌های ناکارآمد هستند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی «محمد صفری» رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان در خصوص وضعیت بافت‌های ناکارامد شهری در این استان اظهار داشت : محله‌های «ساغری سازان» رشت، «زرافشان» بندرانزلی و «انزلی محله» در لنگرود؛ به عنوان محله‌های شهرهای ناکارآمد شهری در اولویت بهسازی و نوسازی استان گیلان به شمار می‌روند.

  صفری با اشاره به اینکه کل استان گیلان دارای ۲ هزار و ۱۹۶ هکتار محدوده بافت فرسوده است، افزود: در استان گیلان ؛ ۲۵ شهر شامل گیلان، بندرانزلی، لاهیجان، لنگرود، آستانه اشرفیه، رودسر، املش، آستارا، تالش، صومعه سرا، فومن، کیاشهر، سیاهکل، رضوانشهر، شفت، کوچصفهان، لوشان، احمدسرگوراب، خوشکبیجار و سنگر دارای محدوده مصوب بافت‌های فرسوده شهری برای نوسازی است.

وی در تشریح موقعیت سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای استان گیلان، به محله «عینک» در رشت، محله «پیله علی باغ» در بندر انزلی و «چالکیاسر» در لنگرود اشاره کرد و از برنامه‌ریزی های انجام شده  برای بهسازی و نوسازی در این محله‌ها خبر داد.

  صفری، مساحت کل بافت های ناکارآمد  شهرستان رشت را ۷۱۷ هکتار اعلام کرد و محدوده‌های تاریخی و از محدوده‌های محله   «خواهر امام» و "میدان مرکزی شهر" در رشت و راه پشته (محدوده پل خشتی) در لنگرود به عنوان اولویت برنامه های بهسازی و نوسازی این استان اشاره نمود .

رئیس اداره عمران و بهسازی شهری استان گیلان با اشاره به اینکه محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی در شهرهای رشت و لنگرود  در مجموع مساحتی حدود یک هزار و ۲۵۳ هکتار را در برگرفته است، تصریح کرد: مساحت سکونتگاه‌‎های غیررسمی  شهر رشت، ۷۸۹ هکتار و مشمل بر  ۱۶ محله است.

  صفری ادامه داد: در شهر لنگرود تعداد سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده شامل ۴ محله به مساحت کلی ۵۶۴ هکتار است./

نظر شما