شناسهٔ خبر: 33183 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پایان تحریم صنعت هوانوردی؛

تاریخی‌ترین نوسازی صنعت هوانوردی کشور به حقیقت پیوست/ فرود نخستین هواپیمای برجامی روی باند فرودگاه مهرآباد/ استقبال از ایرباس۳۲۱ هما با حضور مسئولان و مقامات ارشد کشور

ایرباس ایرباس ۳۲۱ به عنوان جوان‌ترین هواپیمای کشور و نخستین هواپیمای برجامی لحظاتی پیش با خلبانان و کادر پروازی ایران ایر روی باند فرودگاه مهرآباد نشست. این رویداد به مفهوم پایان تحریم‌های صنعت هوانوردی تلقی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با فرود نخستین هواپیمای خریداری شده از ایرباس روی باند فرودگاه مهرآباد، توافق ایران و ایرباس برای خرید و تحویل ۱۰۰ فروند هواپیمای مسافربری رسما وارد مرحله اجرایی شد.

تحویل نخستین ایرباس مسافربری که در پی تاریخی ترین قرارداد نوسازی صنعت هوانوردی کشور پس از ۴ دهه انجام می شود در حضور میهمانانی از هیات دولت، نمایندگان مجلس و اصحاب رسانه در فرودگاه مهرآباد انجام شد.

هواپیمای ایرباس ۳۲۱ هواپیمایی هما صبح امروز تولوز فرانسه را به مقصد تهران ترک کرد و راس ساعت ۱۴:۳۰ روی باند فرودگاه مهرآباد نشست. قرار است تا دقایقی دیگر، فابریس برژیه مدیرعامل ایرباس در جمع میهمانان حاضر در آشیانه هما سخنرانی کند./

نظر شما