شناسهٔ خبر: 33293 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمحال و بختیاری انجام شد:

انجام عملیات تعریض و شانه‌سازی جاده دو راهی امیرآباد جونقان به گردنه شلمزار در چهارمحال و بختیاری

شانه سازی به منظور بالا بردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه، تعریض و شانه‌سازی محور دو راهی امیرآباد جونقان به گردنه شلمزار به طول ۵ کیلومتر انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، مهدی مولائی سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کیار با اعلام این خبر گفت: به منظور بالا بردن ایمنی در تردد وسایل نقلیه و جلوگیری از واژگونی‌های منجر به فوت، طی یک ماه اخیر با فعالیت نیروهای راهدار این اداره و با به‌کارگیری تجهیزات و ماشین‌آلات راهسازی نسبت به تعریض و شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی خاکی محور دو راهی امیرآباد جونقان به گردنه شلمزار به طول ۵ کیلومتر اقدام شد.

مولائی در ادامه به حجم ۵ هزار مترمکعب مصالح به کار رفته جهت تعریض و شانه سازی این محور اشاره کرد و گفت: تعداد ۸ دستگاه ماشین‌آلات مختلف راه‌سازی در طول انجام این عملیات به خدمت گرفته شدند.

 وی افزود: نسبت به جایگزینی چندین متر گارد ریل فرسوده با خاک نرم و چندین متر از انواع گاردهای موجود تقویت شدند. بعلاوه بیش از ۵۰ دهانه پل با خاک نرم ایمن‌سازی شد. در ایام بدون بارندگی عملیات خاکی ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کیار ضمن اشاره به نصب تابلوهای راهنمایی و رانندگی محور ۴ خطه گهرو به شلمزار تصریح کرد: قبلاً به دلیل نبود تابلوهای مذکور تصادفاتی به وقوع می‌پیوست که با این اقدام به میزان قابل‌توجهی خطر بروز تصادفات جاده‌ای این محور کاهش خواهد یافت.

شایان ذکر است: ترددهای بالای جاده‌ای در استان و شرایط جوی استان موجب می‌شود آمار تصادفات خصوصاً واژگونی ۱۷ درصد افزایش یافته و عمده این تصادفات به دلیل واژگونی و ناشی از رفتار راننده‌ها است.

نظر شما