شناسهٔ خبر: 33643 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت خبر داد:

برنامه‌ریزی برای ورود ۱۷ هزار اتوبوس گازسوز برای جایگزینی با اتوبوس‌های دیزلی

علی وکیلی مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت با اشاره به سیاست وزارت نفت در جایگزینی سوخت مایع به جای گاز طبیعی در سامانه حمل و نقل به برنامه‌ریزی برای ورود ۱۷ هزار اتوبوس گازسوز به سامانه حمل و نقل خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی علی وکیلی مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت عنوان کرد: وزارت نفت وظیفه خود می‌داند که تمام تلاش خود را برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت به کار برد و با توجه به اینکه مبالغ زیادی از جمله ده‌ها میلیارد دلار یارانه به انرژی اختصاص یافته و متوسط مصرف انرژی بالاست سیاست وزارت نفت این است که ناوگان حمل و نقل را گازسوز کند.

وی افزود: در این زمینه مصوبه شورای اقتصاد را برای جایگزین کردن ۱۷ هزار اتوبوس گازسوز دریافت کرده‌ایم و از شرکت ماموت هم می‌خواهیم به سمت تولید خودروهای گازسوز برود.

وکیلی ادامه داد: در مورد تاکسی‌ها هم اگر گازسوز شوند می‌توانیم مبلغ ۱۰ میلیون تومان به ازای هر تاکسی پرداخت کنیم.

همچنین در این برنامه سید حمید طهایی استاندار البرز با بیان اینکه توسط شرکت ماموت از زمینی لم‌یزرع کار بزرگی تولید شده است تأکید کرد: امسال در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید توانسته‌ایم رتبه اول سرمایه‌گذاری خارجی را به دست بیاوریم و استان البرز امروز توانسته صاحب ۱۰۰ برند مواد غذایی و پیشتاز در تولید دارو و قطعه‌سازی باشد.

وی افزود: پس از برجام ۱۲ شرکت سرمایه‌گذار خارجی در البرز مستقر شده‌اند و به همین دلیل امروز راه‌های استان با توجه به موقعیت خاص آن بسیار مورد توجه هستند.

همچنین مهرزاد فردوس رئیس هیئت‌مدیره شرکت ماموت به معرفی پیشینه فعالیت این شرکت پرداخت و گفت: ماموت سال ۷۲ فعالیت خود را در قالب شرکت معاشیران در زمینی به مساحت ۱۰ هزار مترمربع آغاز کرد و سال ۷۳ به مجتمع ماموت تغییر نام داد و امروز توانسته ماشین‌های سه تا ۴۴ تنی تولید کند و سال آینده کارخانه تولید خودروی فوزو را راه‌اندازی می‌کند.

وی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی شهرک صنعتی دریافت شده افزود: از ابتدای سال آتی تولید فولکس واگن را آغاز می‌کنیم ضمن اینکه توانسته‌ایم پروژه‌های بزرگی مانند بیمارستان رضوی و هتل قدس را عملیاتی کنیم.

نظر شما