شناسهٔ خبر: 3366 - سرویس شرکت‌ها
نسخه قابل چاپ

سیدعلایی خبر داد:

کسب رتبه بر‌تر وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه و ترویج نماز/ راه‌اندازی سامانه پیامکی برای اعلام ایرادات نمازخانه‌های بین‌راهی

سعید سیدعلایی معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ برای اعلام نظر جامعه هدف (نمازگزاران) خبر داد و گفت: مسافران در هر محلی در طول سفر می‌توانند ایراد‌ها و مشکلات نمازخانه‌های بین راهی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار را از این طریق اعلام کنند.

سیدسعید سیدعلایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی با اشاره به کسب رتبه بر‌تر وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه و ترویج نماز بر اساس ارزیابی ستاد اقامه نماز کل کشور گفت: دریافت این لوح تقدیر مرهون تلاش مستمر و منظم تمامی همکاران ما در مجموعه وزارت راه و شهرسازی، سازمان‌های وابسته، ادارات کل، مدیران ارشد، معاونان وزیر و شخص وزیر راه و شهرسازی است که منجر به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها با موضوع نماز و اجرای موفقیت آمیز وظایف عمومی و اختصاصی در سال گذشته شد.

وی افزود: محصول تعالی‌بخشی فعالیت‌های دینی به ویژه نماز، کسب رتبه بر‌تر از میان تمامی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی و دریافت لوح سپاس و تقدیر از دست معاون اول ریاست جمهوری در بیست و سومین دوره اجلاس بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی در سطح کشور علاوه بر سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، ۳۴ اداره کل راه و شهرسازی دارد که مجموعه نمازخانه‌ها، مساجد و سکوهای نماز آنها ۲۶۲۱ باب است گفت: حدود ۴۰۰ نفر از علمای مکرم در بدنه وزارتخانه مشغول خدمات رسانی فرهنگی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه با تلاش مجموعه شرکت راه‌آهن در سال گذشته اعتبارات خوبی در جهت توسعه نمازخانه‌های ایستگاه‌ها در نظر گرفته شد، اظهار کرد: این اقدام جهت تسهیل دسترسی مردم به نمازخانه صورت گرفت تا مشکلاتی که در این زمینه در برخی از ایستگاه‌ها وجود داشت برطرف شود؛ ضمن اینکه در ۱۸ منطقه راه آهن تمام ایستگاه‌ها دارای نمازخانه هستند.

سیدعلایی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در فرودگاه‌های کشور با هدف توسعه و ترویج نماز گفت: مسئله نماز در فرودگاه‌های کشور نیز مورد توجه قرار گرفته و بهترین محل‌های فرودگاه‌ها برای نمازخانه‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: یکی از اتفاقات خوبی که در سال گذشته دنبال شد عدم انجام پروازهای داخلی در ساعات مقارن با نماز صبح بود که خوشبختانه با تلاش مستمر ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی و مسئولان بخش حمل و نقل هوایی با ابلاغ بخشنامه‌ای تمام ایرلاین‌ها موظفند در مبدا و مقصد، زمانی برای اقامه نماز صبح مسافران در نظر بگیرند که این کار انجام شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در جهت ترویج نماز در وزارت راه وشهرسازی گفت: توافقنامه‌ای بین مسئولان ستاد اقامه نماز وزارت راه و شهرسازی با ستاد اقامه نماز کل کشور در ۲۰ بند عمومی و اختصاصی با امضای وزیر راه و شهرسازی اول سال جاری به تمام سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته و همچنین ادارات کل راه و شهرسازی استان‌ها برای اجرا ابلاغ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر تهیه برنامه راهبردی – عملکردی پنج ساله سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، در سال جاری شاخص‌های عملکردهای پنج ساله فعالیت‌های توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه مطابق با بندهای ۲۰ گانه توافقنامه وزارت راه و شهرسازی با ستاد اقامه نماز کل کشور تعیین شد.

سیدعلایی افزود: یکی از اقدامات انجام شده تشکیل جلسات مستمر در حوزه‌های بندری، ریلی، جاده‌ای و هوایی در جهت توجیه نظام جامع ارزیابی برای مدیران ستاد اقامه نماز در مجموعه وزارت راه و شهرسازی در طول سال ۹۲ بود که در سال جاری نیز این موضوع دنبال می‌شود.

وی از تداوم اجرای طرح جهادی اقامه نماز در سراسر کشور به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات به نمازگزاران و مسافران خبر داد و گفت: با توجه به حجم انبوه سفر‌ها در ایام تابستان و لزوم ارائه خدمات مناسبتی به مسافران تصمیم گرفتیم سال ۹۳ به عنوان سال طرح جهادی اقامه نماز اعلام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ جهت اعلام نظر جامعه هدف (نمازگزاران) راه اندازی شده است گفت: مسافران در هر محلی در طول سفر می‌توانند ایراد‌ها و مشکلات نمازخانه‌های بین راهی، فرودگاه‌ها و ایستگاه‌های قطار را از این طریق اعلام کنند و قطعا نظرات را به مرکز مربوطه برای پیگیری و رفع مشکل اعلام می‌کنیم./

نظر شما