شناسهٔ خبر: 33684 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان خبر داد:

رشد چشمگیر صدور گواهی‌نامه‌های شایستگی دریانوردان در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان

گواهینامه زمینه‌های تسهیل خدمات‌رسانی و صدور گواهی‌نامه‌های شایستگی دریانوردی و مهارت صیادی طی نه‌ماهه امسال برای دریانوردان استان خوزستان از رشد قابل‌ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه در سال گذشته برخوردار بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، علی عسکری معاون طرح و توسعه این اداره کل ضمن اعلام این خبر گفت: آموزش و ارتقاء دانش حرفه‌ای دریانوردان از جمله مأموریت‌های حاکمیتی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان است با همکاری مراکز آموزش دریانوردی در سطح استان خوزستان مبادرت به این مهم می‌نماید.

مدیریت افزایش تقاضای صدور گواهی‌نامه‌های دریانوردی

علی عسکری در ادامه افزود: طی مدت مذکور، بالغ بر پنج هزار و ۴۰۰ فقره اسناد دریایی صادر شده که با صدور ۶۴۸ فقره گواهی‌نامه مهارت صیادی و ۵۴۱ فقره گواهی شایستگی دریانوردی به ترتیب از رشدی ۱۲۲ درصدی و ۷۶ درصدی برخوردار بوده‌اند.

معاون طرح و توسعه اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برگزاری بیش از ۱۷۰ دورهٔ اصلی و تطبیقی آموزشی با همکاری مراکز مجاز آموزش دریانوردی فعال در شهرهای ساحلی استان خوزستان گفت: با انجام بیش از ۷۰ مورد بازرسی از این مراکز طی نه‌ماهه امسال، این اداره کل، نظارت مستمر خود را برابر با آخرین استانداردها و الزامات آموزشی در سطح جهان اعمال نموده است.

وی همچنین با اشاره به لزوم رعایت استانداردها و الزامات فنی در حین آموزش دریانوردان، از صدور ۵ هزار و ۷۴۵ فقره گواهینامه سلامت پزشکی برای دریانوردان خبر داده و دارا بودن این گواهینامه را شرط لازم برای انجام فعالیت دریانوردی برشمرد.

تسهیل خدمات‌رسانی به دریانوردان خوزستانی

علی عسکری در تشریح دیگر اقدامات شاخص انجام شده برای تسهیل در خدمات‌رسانی به دریانوردان استان خوزستان، به اخذ تفویض از طرف سازمان بنادر و دریانوردی در مواردی از جمله صدور مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی فرماندهی و افسر دوم شناورهای با ظرفیت ناخالص کمتر از ۳۰۰۰ تن در سفرهای نزدیک به ساحل، ملوان عرشه و موتورخانه ویژه سفرهای نامحدود و دوره جانبی مهارت در فنون عرشه (EDH) اشاره نمود.

وی همچنین تقویت هماهنگی با مراکز آموزش دریانوردی طی ماه‌های اخیر به منظور تدوین راهکارهای ارتقاء کیفیت آموزش دریانوردان را از دیگر اقدامات واحد طرح و توسعه در حوزه آموزش دریانوردان برشمرد.

نظر شما