شناسهٔ خبر: 33792 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای یکسان‌سازی خدمات راهداری در کشور؛

شیوه‌نامه فعالیت راهداران در جاده‌های استان همدان، اجرایی می‌شود

حمید پرورشی خرم معاون راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان از اجرایی شدن شیوه‌نامه یکسان خدمات‌رسانی راهداران در سطح کشور و تطبیق فعالیت راهداری استان همدان با ضوابط شیوه‌نامه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای استان همدان، حمیدرضا پرورشی خرم گفت: این شیوه‌نامه برای یک دوره ۵ ساله تدوین شده است و بر اساس آن فعالیت راهداری در قالب سه گشت بازرسی، بازدید و عملیاتی در راه‌های کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: راهداری استان همدان با تشریح مفاد شیوه‌نامه برای روسای شهرستان‌ها و کارشناسان به زودی بر اساس موارد تدوین شده فعالیت خود را آغاز می‌کند.

معاون راهداری این اداره کل گفت: گشت بازدیدکننده راه روزانه محورها را بررسی و علاوه بر ثبت نواقص راهکارهای اصلاحی را اعلام و گروه عملیاتی پس از مشخص شدن راهکارها به اجرای دستورات داده شده برای رفع موارد اقدام و در نهایت گشت بازرسی از نتیجه کار اطمینان حاصل خواهد کرد.

پرورشی خرم افزود: گروه گشت عملیاتی در سه بخش به اصلاح موارد اعلام شده خواهد پرداخت که این سه بخش مشتمل بر استفاده از ماشین‌آلات، تخصیص اعتبار لازم و در صورت لزوم استفاده از پیمانکاران خواهد بود.

وی اظهار کرد: به دنبال اجرای شیوه‌نامه سیستمی نمودن فعالیت راهداران را خواهیم داشت که با ساماندهی و تدوین امور شاهد تحول خاصی در زمینه اصلاح راه‌ها خواهیم شد.

وی با اشاره به متوسط بازدید روزانه گروه بازدید از راه‌ها گفت: مقرر شده است اکیپ گشت هر روز ۲۰۰ کیلومتر را مورد بازدید قرار دهد و پیوسته مشکلات جاده‌ای ثبت و برای مرتفع نمودن عوامل حوادث احتمالی در جاده‌ها اقدام شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بیان کرد: پیوست شیوه‌نامه فرم‌های خاصی برای برنامه‌ریزی و مشخص نمودن بازدیدها ارسال شده است که روند منظمی را برای مسئولین در کنترل و نظارت جاده‌ای ایجاد می‌کند.

پرورشی خرم افزود: هدف از سیستمی نمودن امور راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استفاده از تکنولوژی در تهیه آمار عملکردی مناسب در مباحث تجزیه و تحلیل علل حوادث جاده‌ای و سیر تکاملی و ارتقاء سطح ایمنی در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای است.

نظر شما