شناسهٔ خبر: 3382 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیر اداره بندر و دریانوردی شهید حقانی:

مواج بودن٬ غرب خلیج‌فارس را متأثر کرد/ سفر‌های دریایی بندر شهید حقانی انجام می‌شود

شناور مدیر بندر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس با اشاره به مواج بودن آب‌های غرب خلیج فارس گفت: بندر شهید حقانی در شرق خلیج فارس واقع است بنابراین هیچ تغییری در برنامه سفرهای دریایی این بندر به جزایر قشم و هرمز ایجاد نمی‌شود.

سالم شهیدی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره کاهش یا تعلیق سفرهای دریایی به علت مواج بودن آب‌های خلیج فارس گفت: مواج بودن خلیج فارس حرکت شناورهای صیادی٬ تجاری و مسافری سبک و متوسط فعال را در غرب خلیج فارس (استان‌های بوشهر، خوزستان و بندر لنگه در غرب هرمزگان) شاید با خطر مواجه کند اما بر سفرهای دریایی از بندر شهید حقانی به قشم و هرمز که در شرق هرمزگان است، تأثیری ندارد.

وی بندر شهید حقانی را محصور میان تنگه هرمز و جزایر قشم و هرمز خواند و افزود: به همین دلیل سرعت باد در این بندر بسیار کمتر از دیگر بنادر خلیج فارس است و سرعتش به کمتر از ۶ نات (حدود ۲ متر بر ثانیه) می‌رسد.

مدیر بندر و دریانوردی شهید حقانی بندرعباس با اشاره به آغاز زمان امتحانات دانشگاه‌های قشم و هرمز، تعداد سفرهای روزانه از بندرعباس به این دو جزیره را بسیار زیاد توصیف و اظهار کرد: در برخی روزها مجبور به افزایش شناورهای فعال در مسیر بندر شهید حقانی به قشم و هرمز هستیم. امروز (۲۱ دی ماه) آب‌های منتهی به جزیره‌های هرمز و قشم بسیار آرام است و مسافران از سفر دریایی ایمن لذت می‌برند.

سازمان هواشناسی آب‌های خلیج فارس را در 48 ساعت آینده به علت وزش بادهای شدید مواج و متلاطم پیش‌بینی کرد و به صیادان یادآور شد: مواج بودن آب‌های خلیج فارس برای صید و صیادی مشکل ایجاد می‌کند./

نظر شما