شناسهٔ خبر: 34048 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

رشد ۲۰ درصدی تناژ بارگیری در راه‌آهن هرمزگان

قطار باری مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در خصوص حمل بار در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تاكنون شاهد رشد ۲۰ درصدی تناژ و۲۲ درصدی تعداد واگن در این اداره كل بوده‌ایم .

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ محمد پور فخری با تشریح عملكرد این اداره كل اظهار داشت: عملكرد راه‌آهن هرمزگان در زمینهٔ تخلیه و بارگیری كانتینری طی ۱۰ماهه سال جاری از ۴۵ هزار و ۸۱۱ TEU در سال گذشته به ۷۶هزار و ۵۶۹ TEU در سال جاری رسیده است كه رشد ۶۷ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

 پور فخری بیان داشت: میانگین عملكرد روزانه این اداره كل در ۱۰ماهه سال جاری تعداد ۷۵۵ دستگاه واگن بوده كه نسبت به میانگین عملكرد روزانه در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: این اداره كل قصد دارد با ایجاد زیرساخت‌های مناسب، این عملكرد را افزایش دهد.

پور فخری خاطرنشان كرد: امسال ۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه واگن به تناژ ۱۳۵ هزار و ۲۰۰ تن به‌صورت مستقیم از كشتی به واگن بارگیری و اعزام‌شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳۷ درصد ازلحاظ تعداد واگن و ۲۲۸ درصد ازلحاظ تناژ رشد داشته است و همچنین درزمینهٔ تخلیه مواد نفتی صادراتی تعداد ۱۸ هزار و ۴۵۰ دستگاه واگن به تناژ یک‌میلیون و ۳۰ هزار تن تخلیه‌شده كه رشد ۱۰۲ درصدی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان در خصوص حمل بار در ۱۰ ماهه سال جاری اظهار داشت: در بندر شهید رجایی از ابتدای سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال قبل، تاكنون شاهد رشد ۲۰ درصدی درزمینهٔ تناژ و۲۲ درصدی درزمینهٔ تعداد واگن در این اداره كل بوده‌ایم .

وی عنوان كرد: در این مدت جابجایی ۱۴ میلیون و۲۹۶ هزار و۷۹۸ تن محمولات اعم از ترانزیت، نفتی و غیرنفتی انجام‌گرفته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ازلحاظ تعداد واگن ۱۸ درصد و تناژ ۱۹ درصد رشد داشته‌ایم كه این امر به‌وسیله ۲۳۰هزار و ۶۴ دستگاه واگن محقق شده است. 

پور فخری افزود: سهم جابجایی بار توسط حمل‌ونقل ریلی نسبت به جاده در محوطه بندری شهید رجایی به۲۰ درصد رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: در این مدت۵ میلیون و۷۱۷ هزار تن بار به‌وسیله ۸۴ هزار دستگاه واگن بارگیری و حمل شده است كه ازنظر تعداد واگن ۱۰ درصد و ازلحاظ تناژ ۱۵ درصد رشد را شاهد بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: اهم كالاهای جابجا شده در این مدت عبارتند از: مواد معدنی، مس، مازوت، كانتینر باردار و خالی، رول و... بوده است.

برچسب‌ها:

نظر شما