شناسهٔ خبر: 170896 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تداوم بازدید استاندار سیستان و بلوچستان از عملیات ساخت میدان راه و شهرسازی زاهدان

سیستان استاندار سیستان و بلوچستان عصر امروز شنبه از ادامه فرایند ساخت میدان ورودی شهر زاهدان (میدان راه وشهرسازی) بازدید و در جریان آخرین اقدامات تکمیل این پروژه بزرگ در حوزه شهری قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان سیستان و بلوچستان، عطا اله اکبری مدیر کل راه و شهرسازی استان در بازدید از عملیات ساخت میدان راه و شهرسازی زاهدان که با حضور استاندار انجام شد، با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ تکلیف شد تا این اداره کل در کنار ساخت پروژه‌های سنگین راه‌سازی و مسکن در حوزه شهری نیز ورود کند ساخت میدان مهم و حساس ورودی زاهدان را به عهده گرفت و با طراحی یک سازه متناسب با هویت تاریخی، تمدنی و اقلیمی استان اقدام به ساخت این پروژه کرد.

اکبری تصریح کرد: با پیشرفت فیزیکی مطلوب برنامه ریزی شده است تا حدود ۲ ماه آینده به لطف الهی این پروژه کم نظیر به وسعت یک و نیم هکتار در حوزه درون شهری تکمیل و افتتاح شود.

وی افزود: همچنین ذکر این نکته ضروری است که از آنجایی که نخستین نشانه بصری که از شهر در ذهن مسافرین آن نقش می‌بندد دروازه و ورودی شهر است که می‌توانند تصویر ذهنی خوشایندی برای آنان ایجاد کنند قرار گیری این میدان در ورودی کلان شهر زاهدان قطعاً در معرفی فرهنگ و تمدن مردمان این مرز و بوم به هر مهمان ورودی به مرکز استان نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: معتقدیم باید برای زیباسازی فضاهای شهری در میدان عمل اقدامات موثری انجام دهیم و این پروژه یکی از پروژه‌های به یادگار مانده استان و حتی المان آن که برگرفته از تلاش صبوری و داشته‌های تاریخی مردمان استان است که قطعاً می‌تواند نقش موثری در معرفی استان در سطح ملی داشته باشد.

اکبری تاکید کرد: باید به سرعت ورودی شهر زاهدان با هدف بهبود سیما و منظر شهری دچار تحول اساسی شود و اداره کل راه شهرسازی مصمم به اجرای این فرایند است.