شناسهٔ خبر: 34127 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر خبر داد:

رشد ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر

بندر خرمشهر مدیرکل بندر و دریانوردی بندر خرمشهر از رشد ۳۰ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، عادل دریس گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۶۱ هزار و ۶۲۶ TEU عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر خرمشهر به ثبت رسیده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: طی این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر به بیش از ۸۸۴ هزار تن رسیده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر با اشاره به بارگیری ۲۹۲ هزار و ۲۱۶ تن کالا به کشور کویت از ابتدای امسال تاکنون اضافه کرد: عمده کالاهای صادراتی مصالح ساختمانی، مواد معدنی، محصولات کشاورزی، خوراک دام و مواد غذایی است.

دریس میزان تردد مسافر در این بازه زمانی از طریق پایانه مسافری دریایی خلیج‌فارس بندر خرمشهر را ۳۷ هزار و ۴۷۵ نفر عنوان کرد.

به گفته وی مقصد این مسافران کشورهای عراق و کویت بوده است.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر میزان تردد شناور در بندر خرمشهر را طی این مدت ۲ هزار و ۸۴۹ اعلام کرد و گفت: همچنین تردد بیش از ۵۶ هزار و ۸۰۲ دستگاه وسیله نقلیه سنگین در بندر خرمشهر در این مدت ثبت شده است.

دریس در پایان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۴۵۶ دستگاه خودرو به بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۷ درصدی را نشان می‌دهد.

نظر شما