شناسهٔ خبر: 3446 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز:

تملک اراضی بزرگترین مانع تکمیل آزادراه همت/اجرای مطالعات مقدماتی دو طبقه کردن آزادراه تهران - کرج

جاده آسفالت راهسازي مدیر روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان البرز بزرگترین مانع بر سر تکمیل آزادراه همت را وجود معارض‌ها و تملک اراضی حد فاصل حوزه استحفاظی استان البرز تا میدان امام حسین(ع) شهر کرج اعلام کرد.

حسین رحمت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه وزارت راه و شهرسازی گفت: موضوع تملک اراضی احداث قطعه سوم اتوبان همت را با تاخیر مواجه کرده است. اعتبار خرید اراضی معارض تقریبا برابر با اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی این اتوبان تملک اراضی است و در جلسه اختصاصی که علی نورزاد مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان مجلس استان البرز برگزار شد، اعتبار مورد نیاز برای اتمام پروژه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان است که ۱۳۰ میلیارد تومان آن برای تملک اراضی و ۱۷۰ میلیارد تومان برای ساخت آن صرف می‌شود.

رحمت‌پور افزود: این پروژه علاوه بر احداث و امتداد آزادراه همت به شهر کرج، باندهایش نیز باید پهن شود همچنین دو طبقه کردن آزادراه تهران – کرج از دیگر پیشنهادهایی بود که در آخرین سفر وزیر راه و شهرسازی به کرج مطرح شد. اکنون مطالعات اولیه این پروژه عملیاتی شده است.

دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه ۲۵ دی‌ماه به استان البرز سفر خواهد کرد و از پروژه شهید همت، ایستگاه راه‌آهن، مسیر اتوبان و پروژه تقاطع غیر همسطح و شهر جدید هشتگرد و مترو آن بازدید می‌کند./

برچسب‌ها:

نظر شما