شناسهٔ خبر: 3479 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی در بازدید از ایستگاه راه آهن آپرین مطرح کرد:

ایجاد پارک لجستیک گمرکی در آپرین/ جلوگیری از انحصاری شدن زمین‌های اطراف بندر خشک

عباس آخوندي وزیر راه و شهرسازی در بازدید از ایستگاه راه آهن آپرین دستور به ایجاد پارک لجستیک گمرکی داد و مقرر شد طرح کامل این پروژه در شورای حمل و نقل و ترابری به تصویب برسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه 25 دی در بازدید یکروزه خود از استان البرز از ایستگاه راه آهن آپرین بازدید کرد.

در این بازدید محسن پورسید آقایی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه‌آهن فضای این استگاه راه 437 هکتار توصیف کرد و کاربری آن را ریلی و صنعتی خواند و گفت: کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران خواستار مدیریت و تجهیز 200 هکتار از این بندر خشک است زیرا اکنون کشتی رانی 80 درصد حمل و نقل کانتینرهای کشور را انجام می دهد.

آخوندی گفت: برای جلوگیری از انحصاری شدن زمین های اطراف بندر خشک آپرین، شرکت راه آهن یک هفتم این زمین ها را در اختیار شرکت کشتیرانی قرار دهد. همچنین ایجاد پارک لجستیک گمرکی در آپرین یکی دیگر از پروژه‌هایی است که باید در شورای حمل و نقل و ترابری به تصویب برسد.

در این بازدید مقرر شد فضای اطراف این بندر خشک درختکاری شود ضمن آنکه اگر صاحبان اراضی اطراف این سایت تمایل به فروش زمین خود دارند راه آهن به خرید زمین های آنها اقدام کند.

در ادامه، وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه‌آهن شهر قدس بازدید کرد و مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ایستگاه موقت آن را تا پایان بهمن ماه و ایستگاه اصلی را در سال 94 تحویل راه آهن دهد./

نظر شما