شناسهٔ خبر: 34827 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس؛

تکمیل بخش عمده‌ای از پروژه مسکن مهر برعهده دولت یازدهم بود/ رفتار استیضاح کنندگان ضربه به قوه مقننه است/ استیضاح سیاسی وزیر راه و شهرسازی با هدف تخریب دولت است

محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس با اعلام حمایت قاطعانه فراکسیون امید از وزیر راه و شهرسازی و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت یازدهم، گفت: استیضاح وزیر راه و شهرسازی اقدامی سیاسی و برای مخدوش‌کردن چهره و تخریب دولت و رفتار استیضاح کنندگان ضربه به قوه مقننه است.

محمدرضا بادامچی عضو شورای‌مرکزی حزب اسلامی کار و نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر حمایت قاطعانه فراکسیون امید از وزیر راه و شهرسازی و دولت یازدهم، گفت: فراکسیون امید امروز تشکیل جلسه داد و تمامی موارد حوزه فعالیت وزارت راه و شهرسازی مورد بررسی قرار گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس‌شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به مجموعه مسئولیت‌های گسترده‌ای که وزارت راه و شهرسازی دارد و در انجام وظایف تحت‌مسئولیت خود نیز به خواسته‌های مردم توجه می‌کند، همچنین با توجه به عملکرد قابل توجه وزارت راه و شهرسازی در نوسازی ناوگان هوایی کشور، نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و معماری راه‌ها، و برنامه‌های انجام گرفته، نظر فراکسیون امید، حمایت قاطع از عملکرد وزارت راه و شهرسازی و شخص وزیر در این برهه از زمان است.  

بادامچی با اشاره به اینکه عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ارایه تسهیلات مسکن به متقاضیان واقعی مسکن مورد تایید برخی از نمایندگان مجلس است، گفت: اگرچه به تکمیل مسکن مهر و اتمام آن انتقاداتی وارد است و با وجود تمامی مشکلاتی که از نظر فنی، اجرایی و به ویژه مکان‌یابی دارد اما از آنجا که خواست مردم است، باید به اتمام برسد و دولت یازدهم نیز در این زمینه قدم‌های مثبتی برداشته است.

وی ادامه داد: اتمام مسکن مهر اگرچه از سوی عده‌ای از نمایندگان قابل قبول نبود اما در کل بخش عمده‌ای از پروژه مسکن مهر و اتمام و تکمیل آن برعهده دولت یازدهم و وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده که کارهای خوبی نیز در این راستا انجام شد.

بادامچی تاکید کرد: شاید بخش عمده‌ای از نگرانی‌ها به صحبت‌های اولیه آقای آخوندی در ابتدای وزارت مربوط بود که نقدهایی را به این پروژه داشت و در بخش‌هایی نیز این نقدها وارد بود، اما در هر حال باید این کار به انجام برسد.

این نماینده مجلس گفت: مسکن مهر، ماهیتا به دلیل کارهای کارشناسی نشده و اینکه بخشی از آنها در مکان‌هایی بوده که زیرساخت نداشتند همگی اشتباهات دولت گذشته بود اما باید توجه داشت که این موضوع به مردم ارتباط دارد که موضوع مسکن مهر را پیگیری می‌کنند و برایشان مهم است که این مسکن به اتمام برسد و به مردم و متقاضیان مسکن تحویل شود که بخش عمده ای از آنها نیز در دولت یازدهم انجام شده است.

بادامچی تاکید کرد: کارشناسان معماری و شهرسازی، عمران و تمامی صاحب‌نظران می‌دانند مسکن مهر، اشتباهی است که در دولت گذشته کلید خورد و عملا انجام آن و تکمیل و احداث آنها به دولت یازدهم واگذار شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: با بررسی‌هایی که فراکسیون امید انجام داده است واقعا این استیضاح، سیاسی و در جهت تخریب دولت است. لذا فراکسیون امید از دولت حمایت می‌کند و با استیضاح وزیر راه و شهرسازی مخالف است.

وی تصریح کرد: فراکسیون امید، قاطعانه در مقابل استیضاح وزیر راه و شهرسازی ایستاده و با آن مقابله و از وزیر راه و شهرسازی، حمایت می‌کند.

وی در پاسخ به این پرسش که در مورد اینکه گفته می‌شود این استیضاح، یک استیضاح سیاسی است، چه نظری دارد؟ گفت: چهره مجلس با این اقدامات که توسط عده‌ای خاص طراحی شده خراب نمی‌شود و اقدام استیضاح کنندگان ضربه به قوه مققنه است. به ویژه آنکه، این اقدامات در زمانی که در ماه‌های پایانی دولت یازدهم به سر می‌بریم به صلاح نظام جمهوری اسلامی ایران، نیست.

بادامچی تصریح کرد: فراکسیون امید به این جمع‌بندی رسیده است که استیضاح وزیر راه و شهرسازی اقدامی سیاسی و برای مخدوش‌کردن چهره دولت و تخریب دولت است و از آنجایی که این احتمال می‌رود تا برای سایر وزرای دولت یازدهم نیز چنین مشکلی که استیضاح است پیش بیاید به همین دلیل قاطعانه در مقابل آن می‌ایستیم. زیرا تشخیص ما این است که این اقدام در جهت تخریب دولت است.

فراکسیون امید قاطعانه از وزیر راه و شهرسازی دفاع می‌کند. ضمن آنکه در جریان موضوع قطار هم شاهد بودیم که مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در اقدامی بی‌سابقه از مردم عذرخواهی و در نهایت نیز استعفا کرد که فراکسیون امید از این اقدام نیز حمایت و آن را کافی می داند.

توضیحاتی نیز که توسط وزیر راه و شهرسازی اشاره شد از نظر فراکسیون امید کافی بوده است و قاطعانه از دولت یازدهم حمایت می‌کند.

مجلس شورای اسلامی، کارهای خیلی مهم تری از استیضاح وزرا و از جمله وزیر راه و شهرسازی دارد و در ماه‌های پایانی دولت چنین اقداماتی، مخرب و ضربه به دولت و حاکمیت است. /

نظر شما