شناسهٔ خبر: 35270 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد؛

عملکرد دولت یازدهم در نوسازی و بهسازی مسکن روستایی/ تکمیل و بهره‌برداری از ۳۱۳ هزار واحد مسکن/ تحویل ۱۵۳ هزار سند روستایی

مسکن روستایی دولت یازدهم در راستای بهبود وضعیت مسکن روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها و همچنین ایجاد رونق بخش گردشگری و حفاظت از ابنیه باارزش تاریخی در بافت‌های‌روستایی، مجموعه تسهیلاتی را برای این بخش در نظر گرفته است که تخصیص سالیانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت و تکمیل و بهره‌برداری از ۳۱۳ هزار واحد مسکن بخشی از آنها است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مسکن روستایی و توجه به این مهم در طول برنامه‌های توسعه، عمران و آبادانی کشور از برنامه‌های مهم دولت‌ها بوده است. مسکن روستایی، کمک به بخشی از تامین هزینه‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به سمت شهرها از جمله سیاست‌های کلان دولت در بخش مسکن روستایی بوده است که هم‌راستا با سایر بخش‌های مسکن، دولت، گام‌های اساسی برای آن برداشته است تا از این طریق به روستاییان برای ماندگاری در محل سکونت شان یاری برساند و بتواند توزیع جمعیت مناسبی را در روستاهای سراسر کشور ایجاد نماید.

بر همین اساس، سیاستگذاری دولت برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی که اجرای آن را برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاده است بدین‌شرح است: به منظور بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و ارتقای کیفیت زندگی در مناطق روستایی، اعطای سالیانه ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات ارزان قیمت در مناطق روستایی تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال و تا پایان برنامه ششم توسعه مصوب شده است و طی دولت یازدهم تا سه ماهه اول سال ۹۵ حدود ۳۱۳ هزار واحد مسکن روستایی تکمیل و به بهره برداری سیده است.

همچنین طی سال ۹۳ تا ۳ ماهه سال ۹۵ نیز حدود ۱۵۳ هزار سند اماکن روستایی صادر و تحویل متقاضیان شده است.

پیش‌تر، محمدرضا شاملو در گفتگویی مشروح از تهیه طرح هادی برای ۹۷ درصد روستاهای کشور خبر داد و گفت: ۴۲ دصدر طرح هادی روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اجرا شده است و همچنین تهیه و اجرای طرح ۳۰۰ روستای هدف گردشگری در برنامه ششم توسعه با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مصوب و اجرایی خواهد شد. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)

حمیدرضا سهرابی مدیرکل دفتر مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با اعلام تعیین ۷ بانک عامل دولتی برای پرداخت تسهیلات به روستاییان از تخصیص سالیانه ۲۰۰ هزار تسهیلات به واحدهای مسکن روستایی خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات به روستاییان در سال ۹۵ پرداخت می شود. (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید.)/

نظر شما