شناسهٔ خبر: 35428 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس شورای مسکن گلستان خبر داد:

تکمیل و تحویل ۲ مدرسه در سایت‌های پرجمعیت مسکن مهر گلستان

جلسه رئیس شورای مسکن گلستان با اشاره به تکمیل و تحویل ۲ مدرسه در سایت‌های پرجمعیت مسکن مهر استان گفت: در حال حاضر یکی از این مدارس تکمیل و تحویل شده و یکی دیگر حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به‌زودی تمام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، رضا مروتی معاون استاندار گلستان در حاشیه جلسه شورای مسکن که با حضور احمد اصغری مهرآبادی قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر افزود: این مدارس در محدوده شهرستان علی‌آباد کتول قرار دارند.

وی ادامه داد: با توجه به احداث پروژه‌های مسکن مهر در نقاط مختلف استان و مشکل تأمین مدرسه و مسائل زیرساختی آن‌ها، در این جلسه مصوب شد که مشکل تأمین زمین پروژه‌ها و ۳۰ درصد ساخت آن‌ها را وزارت راه و شهرسازی تقبل کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با ابراز خوشبختی از موافقت وزارت راه و شهرسازی از روش فوق گفت: بنابراین مدارس پروژه‌های مسکن مهر را با ۳۰ درصد اولیه شروع می‌کنیم و مابقی را سال بعد از محل تعهدات استانی تکمیل می‌کنیم.

مروتی اظهار امیدواری کرد: در صورتی که خیرین هم به کمک دولت بیایند می‌توانیم این پروژه‌ها را در زمان کوتاه‌تری به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه در جلسه شورای مسکن استان مشکلات فراروی باقی‌مانده پروژه‌های مسکن مهر مورد به مورد رسیدگی و حل‌وفصل شد، گفت: از مصوبات دیگر این جلسه، تأمین اعتبارات مربوط به دستگاه‌هایی که زیرساخت پروژه‌های مسکن مهر را تأمین می‌کنند، بود که مقرر شد با کمک وزارت راه و شهرسازی از محل اسناد خزانه اسلامی و به صورت ملی انجام شود.

به گفته وی، مصوبه دیگر این نشست این بود که اختیار خروج واحدهای مسکن مهر فاقد متقاضی از لیست پروژه‌های مسکن مهر و آن‌هایی که زیر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند به شورای مسکن استان داده شد.

معاون استاندار گلستان بیان کرد: قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر دستور داد که مسائل دو سایت مسکن مهری که در اختیار مدیریت بحران بود از طریق کمیسیون ماده ۶۹ حل‌وفصل شود.

مروتی همچنین از حل‌وفصل موضوع اختلاف مبلغ وام برخی از پروژه‌های مسکن مهر از ۲۵ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان و ۳۰ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان به عنوان مصوبه دیگر این نشست یاد کرد و ابراز خرسندی کرد که این مسئله در مورد بسیاری از پروژه‌ها حل‌وفصل شد.

وی متذکر شد: ۹۸ درصد از تعهدات دولت تدبیر و امید در تکمیل و تحویل پروژه‌های مسکن مهر تمام شده که از این نظر رتبه قابل قبولی را در سطح کشور دارد.

مروتی رتبه استان را به لحاظ تحویل و تکمیل واحدهای مسکن مهر دوم یا سوم اعلام کرد.

عمده‌ترین مشکلات مطرح شده در این نشست، مشکلات بیمه تأمین اجتماعی پروژه‌های خودمالک، مشکلات سوء مدیریت پروژه‌های تعاونی ساز، مشکل پرداخت تسهیلات پروژه‌های سه‌جانبه و تأسیسات زیربنایی نظیر انشعابات و فاضلاب شهری و خدمات روبنایی از قبیل ساخت مدرسه، مسجد و غیره بود که توسط مهندس «ابراهیم مبارک قدم» مدیرکل راه و شهرسازی گلستان و دبیر شورای مسکن استان، بیان و راهکارهای لازم از سوی متولیان امر برای این پروژه‌ها ارائه شد.

احمد اصغری مهرآبادی برای افتتاح متمرکز هزار و ۵۴۴ واحد مسکن مهر گلستان، سفری یک‌روزه به استان داشت.

جلسه شورای مسکن با حضور اعضا و در محل سازمان همیاری شهرداری‌های استان برگزار شد.

نظر شما