شناسهٔ خبر: 3558 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

انتقال تجربیات ایران و کره جنوبی در زمینه تامین مسکن

سفر وزیر راه و شهرسازی به کره جنوبی-22 عباس آخوندی در دیدار با وزیر اراضی، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی در این کشور گفت: دولت ایران برنامه‌ریزی‌هایی برای تسهیل حضور شركت‌های سرمایه‌گذار خارجی در دست انجام دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی در دیدار با وزیر اراضی، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی در محل هتل شیلای کشور کره جنوبی با اشاره به حضور فعال ایران در كنفرانس وزرای مسکن و شهرسازی آسیا و اقیانوسیه، درباره فعالیت‌های ایران در حوزه راه و مسکن گفت: پروژه‌های خوبی در حوزه‌های ریلی، بندری، ساخت‌و‌ساز و مسكن داریم كه مایلیم آن‌ها را به شركت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی ارائه کنیم. دولت ایران برنامه‌ریزی‌هایی جهت تسهیل حضور شركت‌های سرمایه‌گذار خارجی در دست انجام دارد. همچنین فرصت‌های زیادی داریم که قابلیت مبادله میان دو كشور ایران و کره جنوبی را دارد.

وی بعد از ارائه مجلد تجربیات جمهوری اسلامی ایران در زمینه بهسازی و نوسازی سكونتگاه‌های نابسامان شهری و بازآفرینی شهری اظهار کرد: متقابلاً علاقه‌مندیم از تجارب كشور كره در زمینه های ساز‌وكارهای تامین مالی مسكن، نظام تضمین وام مسكن، برنامه‌ریزی توسعه اراضی بهره‌مند شویم. در همین راستا از كارشناسان ارشد كره‌ای دعوت می‌کنیم كارگاه‌های آموزشی را در ارتباط با موضوعات مذكور برای كارشناسان ایرانی برگزار کنند.

در این نشست وزیر اراضی، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی توضیحاتی درباره برنامه‌های دولت كره در حوزه زمین و مسكن  ارائه داد. وی با تشریح برنامه‌های این کشور برای حل مشکل کمبود مسکن در این کشور گفت: مكانیزم‌های تامین مالی نقش بسیار مهمی در این برنامه‌ها ایفا می‌كنند.

وی در این‌باره گفت: در گذشته كره جنوبی در برنامه‌های خود روی تامین مسكن تمرکز زیادی داشت اما امروز این تمركز عمدتا بر پروژه‌های باز آفرینی شهری (Urban Regeneration) قرار گرفته است و می‌توانیم تجارب خود را در اختیار ایران قرار دهیم. دولت كره از نظر مالی از طریق صندوق‌های مختلف شركت‌های كره‌ای را جهت انجام پروژه در ديگر كشورها حمایت می‌كند. در گذشته شركت‌های كره‌ای پروژه‌ها را به صورت EPC انجام می‌دادند اما در حال حاضر پروژه‌ها را در قالب یک پکیج اجرا می‌کنند.

وزیر اراضی، زیرساخت و حمل و نقل كره جنوبی افزود: شركت‌های كره‌ای را به حضور در پروژه‌های ایران ترغیب می‌كنیم. آنها مانند گذشته بسیار علاقمند هستند در پروژه‌های ایران شركت کنند./

نظر شما