شناسهٔ خبر: 35829 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری جلسه کارگروه ارتقای وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت محلات حاشیه‌نشین کرمانشاه/ بررسی راهکارهای تقویت نقش سمن‌ها در فرآیند بازآفرینی

جلسه جلسه کارگروه ارتقاء وضعیت اجتماعی، فرهنگی و سلامت محلات حاشیه نشین و ناکارآمد استان کرمانشاه به ریاست مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و با حضور نماینده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در این جلسه که با هدف بررسی راهکارهای تقویت نقش سمن‌ها در فرآیند بازآفرینی برگزار شد، علاوه بر اعضاء کارگروه، مهندس عطاران نماینده شرکت عمران و بهسازی شهری ایران و نمایندگان ۲۵ تشکّل و سازمان مردم نهاد فعال در محلات هدف استان حضور داشتند.

به گفته محمد حسین امیری رییس اداره عمران و بهسازی شهری در ابتدای جلسه جناب آقای باباجانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط سمن ها در محلات حاشیه نشین استان به مطالعات اجتماعی در دست انجام در این محلات اشاره و افزودند به منظور کمک و تسهیل فعالیت سمن ها ایجاد ۱۶ سمن سرا در استان در دستور کار استانداری بوده که از این تعداد ۳ سمن سرا در شهر کرمانشاه ایجاد خواهد شد.

در ادامه رئیس اداره عمران و بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی گزارشی از وضعیت بافت های فرسوده و ناکارآمد استان و اقدامات و تجارب گذشته استان در خصوص توانمندسازی و بهسازی و نوسازی بافت های فرسوده و ناکارآمد ارائه نمود.

سپس مهندس عطاران نماینده شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران با تشریح چهارچوب سند ملی بازآفرینی، ستادهای استانی را ابزار توانمندی جهت حمایت و تسهیل فعالیت سمن ها در محلات هدف دانستند. ایشان افزودند پیشنهادات و راهکارهای منبعث از تجارب ارزشمند سمن ها، در تصمیم گیری ها و مصوبات ستاد ملی منعکس موثر بوده و از نمایندگان سمن ها خواستند تجارب خود را در حوزه بافت های ناکارآمد و حاشیه نشین به شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری منعکس نمایند تا در  مستندی که در این خصوص در دست تهیه می باشد درج و منتشر شود.

در ادامه نمایندگان سمن ها نظرات و پیشنهادات خود را جهت تقویت نقش سمن ها در ارتقاء وضعیت اجتماعی و فرهنگی بافت های ناکارآمد ارائه نموده و بر اهمیت شبکه سازی و لزوم حمایت مؤثر دولت از سمن‌های فعال تاکید کردند./

نظر شما