شناسهٔ خبر: 35862 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح تونل آبشار خبر داد:

بهره‌برداری از سه تونل آبشار، شیرگاه و منجیل با آغاز سال جدید/ تلاش برای تسهیل سفر شهروندان در ایام نوروز ۱۳۹۶/ پیشرفت ۵۲درصدی پروژه‌های محور هراز

 آخوندی در جمع وزیر راه و شهرسازی ضمن افتتاح تونل آبشار واقع در محور هراز از افتتاح تونل شیرگاه حدفاصل فیروزکوه به قائم‌شهر و تونل منجیل حدفاصل منجیل و رودبار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی پروژه‌های محور هراز بیش از ۵۲ درصد است و دست‌اندرکاران آن با فشار زیادی در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی در حاشیه افتتاح تونل آبشار واقع در محور هراز با اشاره به اهمیت محور هراز در زمان پیک سفرها اظهار داشت: راه‌های منتهی به شمال از پرترافیک‌ترین راه‌های ایران به شمار می‌رود که در مواقع تعطیلی فعال کردن این محورها کمک شایانی به صنعت توریسم و حمل و نقل در کریدور جنوب به شمال می‌کند.

وی با بیان اینکه تونل آبشار یکی از اولویت‌های ما در محور هراز به شمار می‌رود گفت: این تونل به دلیل اینکه باید با ایجاد آب‌بند، آب از زیر تونل عبور کند از لحاظ مهندسی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای بوده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به قطعه بعدی محور هراز حدفاصل تونل آبشار به لاسم اشاره کرد و گفت: این قطعه به طول ۵ کیلومتر از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و امیدواریم تا پایان بهار سال آینده تکمیل شود.

آخوندی همچنین از بهره‌برداری ۱۲ کیلومتر دیگر از محور هراز حد فاصل تونل آبشار تا آمل خبر داد و گفت: این مسیر در مجموع ۱۰۱ کیلومتر است که ۵۵ کیلومتر آن تا کنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به قطعه لاسم تا بایجان بیان داشت: تکمیل این قطعه به لحاظ مهندسی بسیار سخت و پیچیده است اما هم اکنون پیمانکار این پروژه مشخص و کار طراحی آن انجام شده است که امیدواریم عملیات ساخت این قطعه نیز در سال ۹۶ آغاز شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه تمام توان خود را برای تکمیل پروژه‌های محور هراز به کار ‌گرفته‌ایم گفت: پیشرفت فیزیکی کل این طرح بیش از ۵۲ درصد است و دست‌اندرکاران آن با فشار زیادی در حال فعالیت هستند.

آخوندی در ادامه از افتتاح تونل شیرگاه حد فاصل فیروزکوه به قائم شهر و افتتاح تونل منجیل در محور قزوین- رشت تا قبل از نوروز ۹۶ خبر داد و افزود: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان برای چهار خطه کردن محور هراز هزینه شده و این روند در سال آینده تداوم دارد.

این عضو هیئت دولت با اشاره به تخصیص اعتبار ۶۷۰ میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری به مازندران برای محور هراز این اعتبار را برای کل پروژه راه مازندران بیان کرد و گفت: تاکنون از این اعتبار بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای محور هراز هزینه شده و در آینده نیز برای بقیه این پروژه تامین مالی خواهیم داشت.

وزیر راه و شهرسازی در پایان ابراز داشت: امیدواریم این سه گشایش شامل بهره‌برداری از تونل‌های منجیل، شیرگاه و آبشار باعث تسهیل سفرهای مردم در ایام نوروز شود./

نظر شما