شناسهٔ خبر: 3588 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آخوندی خبر داد:

تصمیم جدید وزارت راه و شهرسازی برای حذف سهمیه سوخت کامیون‌های فاقد بارنامه

وزیر راه و شهرسازی  در جمع خبرنگاران وزیر راه و شهرسازی از اختصاص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش کامیون‌ها از سال آینده خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم برای هوشمندسازی مصرف سوخت و پیمایش کامیون‌ها با وزارت نفت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دکتر عباس آخوندی در حاشیه نخستین همایش سیستم‌های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای که امروز سه‌شنبه ۳۰ دی ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران درباره چگونگی اختصاص سوخت کامیون‌ها بر اساس سیستم پیمایش گفت: هماهنگی‌هایی بین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با وزارت نفت انجام شده است تا کارت‌های هوشمندی که توسط سازمان راهداری تهیه می‌شود در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار گیرد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان سهمیه و تعداد کارت سوخت اختصاص داده شده به کامیون‌ها باید براساس پیمایش وسایل نقلیه باشد، افزود: کامیونی که پیمایش نشده است، نباید از کارت سوخت استفاده کند.

وی ادامه داد: هماهنگی‌های لازم با وزارت نفت انجام شده و از اوایل سال آینده این موضوع اجرایی می‌شود و امیدواریم تا نیمه اول سال ۹۵ تمام وسایل نقلیه باری تحت پوشش این شبکه هوشمند قرار گیرند.

آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰ هزار دستگاه کامیون از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بارنامه دریافت نمی‌کنند، بیان کرد: این کامیون‌ها دارای سوخت هستند و از سوخت یارانه‌ای استفاده می‌کنند؛ در حالی که مشخص نیست حمل بار دارند یا نه؟

وی اضافه کرد: برخی از این کامیون‌ها ممکن است حمل و نقل محلی را انجام دهند یا با روش‌های دیگری مشغول تردد باشند که ما اطلاعی از آن نداریم، بنابراین باید هر کامیون با توجه به میزان حمل بار، سوخت دریافت کند.

۴۸۰ هزار کامیون در کشور کارت سوخت دارند ولی حدود ۱۰۰ هزار کامیون حداقل در سال گذشته در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هیچ بارنامه‌ای دریافت نکردند./

نظر شما