شناسهٔ خبر: 35952 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس در آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات بهسازی محور تنگ خیاره-هرابال:

کاهش تصادفات رسالت مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است

کلنگ زنی آیین کلنگ‌زنی و آغاز عملیات بهسازی محور تنگ خیاره-هرابال به طول ۶/۳ کیلومتر در بخش بیضاء شهرستان سپیدان با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات و مدیران محلی و استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس، علیرضا سیاهپور در ابتدای مراسم ضمن اشاره به اهمیت تردد ایمن و روان گفت: کاهش تصادفات جاده‌ای رسالت مهم راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است و اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با توجه ویژه به منطقه پرگردشگر و پرتردد شهرستان سپیدان برنامه‌های خود در راستای ایمن‌سازی محورهای مختلف شهرستان را در دستور کار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ضمن اشاره به کمبود اعتبارات استانی در زمینه ایمن‌سازی محورهای استان افزود: امیدواریم با تلاش از منابع ملی بودجه مناسبی جهت ایمن‌سازی محورهای مختلف استان تأمین شود.

وی عملیات مهم راهداری در بخش مختلف را شامل روکش، لکه‌گیری و آسفالت گرم محورهای شریانی – تجدید و احیاء خط‌کشی‌های محورهای شریانی، ساماندهی و نصب تابلوهای علائم اخطاری، انتظامی و اطلاعاتی، ساماندهی تقاطع‌های غیر هم‌سطح، اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی، روشنایی نقطه‌ای، آشکارسازی، خط‌کشی، اصلاح و نصب گاردریل و ... عنوان کرد.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های مهم پیش رو اضافه کرد: ارتقاء محورها از فرعی به اصلی و از اصلی به بزرگراهی، اصلاح نقاط پرتصادف و دارای تصادف و ... از برنامه‌های دیگر این اداره کل است.

سیاهپور در خصوص فواید اجرای این پروژه گفت: با اجرای این پروژه و تبدیل به راه اصلی، عرض جاده از ۷ متر به ۱۱ متر افزایش یافته، ۳ نقطه پرتصادف به طور همزمان از مهم‌ترین فواید اجرای این پروژه است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس ضمن اشاره به خطای انسانی و در رأس آن‌ها سرعت غیرمجاز به عنوان عامل اصلی تصادفات و تلفات جاده‌ای گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس با اضافه کردن ۷۹ سامانه هوشمند ثبت تخلف به تعداد ۱۳۶ سامانه ثبت تخلف را در سطح استان دارا است. ۶ سامانه از این تعداد در محور شیراز – سپیدان قرار داشته که بر اساس مطالعات صورت گرفته کاهش ۷۵ درصدی تصادفات و ۶۵ درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات در محور شیراز – سپیدان نقش مؤثر داشته است.

گفتنی است این پروژه به طول ۶۳۰۰ متر در بخش بیضاء از شهرستان سپیدان توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس اجرا می‌گردد و در طول مسیر ۱۳ پل تعریض خواهد شد. این پروژه در مدت ۱۲ ماه و هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال صورت می‌پذیرد.

نظر شما