شناسهٔ خبر: 35984 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمدمحسنی خبر داد:

افزایش عیدانه ۳۰۰ صندلی سفر در دو مسیر دریایی از بندر شهید حقانی/ ظرفیت شناورها‌ در بندر شهید حقانی به حدود ۵ هزارصندلی سفر رسید

 بندرشهید حقانی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تمهیدات نوروزی بزرگترین پایانه مسافری دریایی‌کشور خبر داد و گفت: ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای جابه‌جایی مسافران دریایی از طریق ۴۷ فروند شناور موجود فراهم شده است و در حال حاضر ظرفیت شناورها‌ در بندر شهید حقانی به‌ ۴ هزار و ۹۶۱ صندلی-سفر رسیده است.

محمدمحسنی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابیان اینکه بندر شهید حقانی به ویترین خدمات حوزه اجتماعی و گردشگری در زیرمجموعه وزارت راه و سازمان بنادر تبدیل‌شده است، گفت: برای مسافران نوروز ۹۶ بهترین خدمات سفرهای دریایی در مسیرهای داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی دفتر صدور روادید الکترونیکی در پایانه مسافری بین‌المللی بندر شهید باهنر، با اعلام اینکه برای اولین بار است که در یکی از بنادر کشور دفتر صدور روادید دایر می‌شود، گفت: با افتتاح این دفتر برای تبعه ۱۸۰ کشور جهان می‌توانیم روادید صادر کنیم که در آستانه نوروز ۹۶ کمک بزرگی به توسعه گردشگری، رونق مسافرت‌های دریایی و حضور در میادین بین‌المللی می‌کند.

محسنی مقاصد بندر شهید حقانی را جزایر قشم و هرمز عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می کنیم امسال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی جابجایی مسافران دریایی را داشته باشیم، در حال حاضر ظرفیت شناورها‌ در بندر شهید حقانی به ۴ هزار و ۹۶۱ صندلی ـ سفر رسیده است و روزانه می‌توانیم تا ۵۰ هزار نفر مسافر را از بندرشهید حقانی به مقاصد تعیین شده جابجا کنیم و ظرفیت چند هزار نفری نیز در بندر باهنر داریم.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، گفت: ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای جابه‌جایی مسافران دریایی از طریق ۴۷ فروند شناور موجود فراهم شده است، درحال حاضر ۴۷ کشتی از بندر شهید حقانی به سمت هرمز و قشم با ظرفیت ۴ هزار و ۹۶۱ صندلی در حرکت است که به نسبت نوروز سال گذشته ۳۰۰ صندلی- سفر افزایش داشته‌ایم.

محسنی درباره مسیرهای خارجی دریایی نیز، گفت: خط دریایی بندرعباس – شارچه و بندرعباس – عمان به مسافران خارجی نیز خدمات ارائه می‌دهد و امسال برای اولین بار است که خط دریایی بندرعباس- عمان را در نوروز داریم.

وی دفتر فروش آنلاین بلیت سفرهای دریایی و احداث دفاتر خدماتی در خود پایانه را از دیگر خدمات ارائه‌شده به مسافران نوروزی دانست و گفت: ایستگاه دوچرخه‌سواری با ظرفیت ۱۰۰ دوچرخه در بندر هرمز دایر شده است که گردشگران می‌توانند برای گشت دور جزیره از این دوچرخه‌ها استفاده کنند.

نظر شما