شناسهٔ خبر: 36120 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

محمد راستاد خبر داد:

جابجایی مسافران نوروزی بنادر جنوب کشور با ۶۹ شناور دریایی

محمد راستاد معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از آماده‌سازی ۶۹ شناور دریایی با ۸۸۲۰ صندلی برای سفرهای دریایی در بنادر جنوب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی، با اعلام این خبر افزود: با توجه به سفر هموطنان در این ایام به بنادر جنوبی ۵۳ فروند لندینگ کرافت با ظرفیت حمل ۱۹۱۲ دستگاه خودرو برنامه‌ریزی شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تعداد قایق‌های تفریحی در بنادر شمال و جنوب گفت: برای ایام نوروز ۹۶ بیش از ۳۶۳۸ فروند قایق تفریحی در شمال و ۸۶۰۶ قایق در بنادرجنوب آماده شده است.

راستاد افزود: تدوین ضوابط ومقررات ایمنی دریایی، تسهیل تردد مردم و شناورهای مسافری و تعیین کشیک بخش‌های مختلف در بنادر کشور از اهم اقدامات سازمان بنادر از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه بوده است.

به گفته وی، برای ایام تعطیلات نوروزی ۱۹ فروند شناورهای ناجی، شش فروند بالگرد، یک فروند هواپیما و یک فروند هاورکرافت برای استفاده‌های احتمالی و انجام عملیات جستجو و نجات آماده شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی یادآورشد: برای تماس‌های اضطراری شماره تلفن ۱۵۵۰ از طریق تمام اپراتورهای تلفن همراه در طول سواحل شمال و جنوب برای هموطنان در نظر گرفته است.

وی گفت: در این ایام یک فروند شناور با ۲۴۰ صندلی در مسیر چابهار - مسقط ، دو فروند شناور در مسیر خرمشهر – بصره با ۳۰۷ صندلی، در استان بوشهر با ۵۰۰ صندلی و هفت شناور و ۴۴ شناور با ۴۴۵۰ صندلی در مسیر بندرعباس به قشم آماده خدمت‌رسانی به هموطنان هستند.

راستاد افزود: در این ایام ۹ شناور با ۱۱۰۰ صندلی در بندر چارک، یک شناور با ۱۰۰ صندلی درمسیر کیش به بندرآفتاب، یک فروند شناور با ۶۰۰ صندلی در مسیر بندرلنگه به کیش، یک فروند با ۸۰ صندلی در مسیر بندرلنکه به ابوموسی و ۳ شناور در مسیر بندر لنگه به امارات با ۱۴۲۵ صندلی آماده شده است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهارکرد: با انجام برنامه‌ریزی مناسب در ایام تعطیلات نوروزی، استفاده از لنج‌های چوبی، فیبرگلاس و شناورهای فلزی برای جابجایی مسفران در بنادر کشور ممنوع خواهد بود.

ایام تعطیلات نوروزی از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین ماه هر سال است و برای تسهیل سفر هموطنان در این ایام بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی برنامه‌های خاصی را در نظر می ‌گیرند و برای امسال پیش‌بینی شده بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با هواپیما و بیش از ۸۰۰ هزار نفر با شناورهای دریایی سفر و بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر با قطار سفر کنند.

نظر شما