شناسهٔ خبر: 36247 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

قاسمی در گفتگو با پایگاه خبری خبر داد:

راه‌اندازی بازارچه دائمی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری/ استقرار اکیپ‌های راهنمای مسافرین در مبادی شهرها

قاسم قاسمی مدیرکل اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی بازارچه دائمی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری استان در شهرکرد خبر داد و گفت: همچنین در طول تعطیلات نورزی ۹۶ اکیپ‌هایی جهت راهنمایی مسافرین در انتخاب بهترین مسیر سفر به استان در محل پلیس راه‌ها مستقر و در اختیار مسافرین عزیز خواهند بود.

قاسم قاسمی مدیرکل اداره راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های این استان در راستای تعطیلات نوروزی بیان کرد: اخیرا موفق شدیم با همکاری شهرداری شهرکرد بازارچه دائمی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری استان را در این شهرستان دایر و آن را آماده خدمات‌رسانی و بازدید مسافران نوروزی به این استان کنیم.

قاسمی در ادامه افزود: همچنین طی همکاری خوبی که با سازمان میراث فرهنگی استان داشتیم نقشه کاملی از راه‌ها و مناطق دیدنی تهیه و ان‌ها را آماده استفاده علاقمندان کردیم.

وی همچنین از آمادگی مدارس برای خدمات‌دهی و اسکان مسافرین در این ایام خبر داد و گفت: اکیپ‌هایی را جهت راهنمایی مسافرین در انتخاب بهترین مسیر سفر به استان در محل پلیس راه‌ها مستقر و در اختیار مسافرین عزیز قرار داده‌ایم.

به گفته این مقام مسئول نام "چهارمحال و بختیاری" اشاره به دو بخش چهارمحال و منطقهٔ بختیاری دارد که چهارمحال بخشی روستانشین میان اصفهان و منطقهٔ بختیاری بوده و محال جمع مکسر کلمه محل به معنی ناحیه و مکان است و چهار محال یعنی چهار ناحیه که عبارت بودند از: لار، کیار، میزدج و گندمان

قاسمی اضافه کرد: آبشار دره عشق، آبشار آتشگاه، آبشار تونل کوهرنگ، پارک جنگلی پروز، غار یخی چما،  غار سراب، پیر غار، غار منج، غار خراجی، سرمنشا رودخانه کارون و زاینده‌رود، دشت لاله های واژگون، تالاب گندمان و ... از اماکن و مناطق دیدنی و توریستی استان به شمار می‌رود که هرساله علاقمندان بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

وی در پایان با بیان این نکته که در طرح نوروزی سال ۹۵ در این استان ۲۰۴ هزار و ۱۳۵ مسافر با ۱۹ هزار و ۷۹ سفر در این استان انجام شد گفت: امید است در سال جاری نیز میزبان هموطنان عزیز از سراسر کشور باشیم./

نظر شما