شناسهٔ خبر: 36528 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

عیدی‌های ویژه برای مسافران هوایی همدان

فرودگاه همدان افتتاح پرواز به مقصد عتبات و همچنین افزایش پرواز به مقصد همدان و کیش، هدایای نوروزی مسئولان فرودگاه همدان به مسافران هوایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ پروازهای همدان-مشهد و همدان-کیش و بالعکس که طرفدار زیادی هم دارد، از نوروز 96 افزایش می‌یابد و این موضوعی است که سهراب کلوندی، مدیر این فرودگاه، به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های نوروزی از آن نام می‌برد.

وی می‌افزاید: البته از نوروز 96 پرواز به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه همدان افتتاح خواهد شد و این هدیه‌ای دیگر به مردم خونگرم و مهربان همدان است.

کلوندی از تکمیل پروژه سردر اصلی فرودگاه، پیگیری افزایش پرواز در مسیرهای تهران-همدان- تهران و پرواز همدان-نجف-همدان که از نیمه دوم اسفندماه آغاز شده است و برگزاری مناقصه پروژه محوطه‌سازی با اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده در این فرودگاه طی سال 1395 نام برد و درباره مهمترین برنامه‌های سال 96 این فرودگاه هم گفت: تکمیل پروژه تکنیکال بلاک برج مراقبت، تکمیل پروژه ترمینال زیارتی و اجرای پروژه محوطه‌سازی، از سایر برنامه‌های ما در سال 96 اهمیت بیشتری دارند.

به گفته کلوندی، این فرودگاه به سوئیچینگ برج مراقبت پرواز، خودروی کفساز ویژه واحد ایمنی-زمینی و دستگاه‌های ایکس‌ری و گیت‌وی، به عنوان خریدهای اساسی برای ارائه خدمات ایمن‌تر و باکیفیت‌تر نیاز دارد.

گفتنی است؛‌فرودگاه همدان با توجه به جایگاه منحصر به‌فرد خود، یكی از مهمترین فرودگاه‌های غرب كشور به شمار می‌رود. این فرودگاه یكی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران با قدمتی بیش از 9 دهه است. در سال 1345 شمسی پروژه ساخت فرودگاه جدید كه در حوالی فرودگاه قدیم واقع شده بود، مورد مطالعه قرار گرفت و در سال 1349 ساخت این فرودگاه آغاز شد. این پروژه در سال 1351 به  بهرهبرداری رسید. اكنون این فرودگاه در فاصله حدود 8 كیلومتری ضلع شمال‌شرقی شهر همدان واقع شده است. فرودگاه همدان دارای باند پرواز و مجهز به  دستگاه‌های كمك ناوبری  NDB است.

 

نظر شما